تاثیر سلول های بنیادی برگرفته از چربی بر افزایش بقای گرافت غضروفی خرد شده در خرگوش

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
استفاده از گرافت غضروفی خردشده در سال های اخیر در جراحی رینوپلاستی مورد توجه جراحان پلاستیک قرار گرفته است، با این حال امکان جذب غضروف ها در درازمدت به طور معمول وجود دارد. هدف این مطالعه بررسی تاثیر سلول های بنیادی برگفته از چربی بر بقای گرافت های غضروفی خرد شده بود.
روش بررسی
در پژوهش کنونی که یک مطالعه مداخله ای بود و در سال 1393 در آزمایشگاه حیوانات بیمارستان حضرت فاطمه (س) انجام شد، 10 خرگوش سفید نیوزلندی، با میانگین وزن 2000 تا g 2500 انتخاب شده و سلول های بنیادی از بافت چربی سطح داخلی کشاله ران هر یک از خرگوش ها تهیه شد. گرافت های غضروفی خرد شده آغشته و غیر آغشته به سلول های بنیادی اتولوگ به ترتیب در پاکت های زیرجلدی طرفین خط وسط پشتی هر یک از خرگوش ها قرار داده شد و وزن آن ها پیش از ایمپلنتیشن و پس از اکسپلنتیشن اندازه گیری و ثبت شد. بررسی های مربوط به کندروسیت های زنده، 10 هفته پس از ایمپلنتیشن انجام شد.
یافته ها
میانگین تفاضل وزن غضروف های خرد شده بین دو گروه (سمت مداخله و سمت کنترل) با یکدیگر متفاوت بود، به طوری که این میانگین در سمت مداخله به طور معناداری بیشتر از سمت کنترل بود (021/0P=). میانگین تعداد کندروسیت های زنده در سمت مداخله به طور معناداری بالاتر از سمت کنترل بود (001/0P<).
نتیجه گیری
این یافته ها از نقش سلول های بنیادی برگرفته از چربی بر افزایش بقای گرافت های غضروفی خرد شده حمایت می کند، اگرچه مکانیسم واقعی آن تعریف نشده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
467 تا 474
لینک کوتاه:
magiran.com/p1628955 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!