بررسی موانع و مشکلات سیستم ذخیره و انتقال تصاویر ازدیدگاه کاربران سیستم در بیمارستان های آموزشی مجهز به این سیستم

چکیده:
مقدمه
ظهورتجهیزات پزشکی دیجیتال و به کارگیری تکنولوژی در حوزه پزشکی چالش ها و مزایای زیادی را به همراه دارد شناخت موانع و مشکلات پیش روی تکنولوژی های جدید در به کار گیری صحیح و اصولی آن تکنولوژی برای مدیران نقش به سزایی دارد؛ هدف ما در این مطالعه بررسی موانع و مشکلات سیستم ذخیره و انتقال تصاویر ازدیدگاه کاربران سیستم است.
روش
پژوهش حاضر، مطالعه ای توصیفی- تحلیلی است که در سال 1393 روی 53 نفر از کاربران سیستم PACS انجام می شود، ابزار گرد پژوهش پرسشنامه است که پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0/78 محاسبه گردید. پس از ثبت داده ها در SPSS نسخه 18جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی شامل جداول فراوانی، میانگین و شاخص های پراکندگی و آنالیز واریانس استفاده می شود.
نتایج
26/4 درصد از کاربران پنج سال سابقه کار داشتند. 58/5 درصد کاربران با بیشترین فروانی دو تا پنج سال تجربه کار با سیستم را داشتند و 75/5 درصد از کاربران از بخش تصویربرداری تشخیصی به سیستم دسترسی داشتند. نتایج آنالیز واریانس چند متغیره نشان می دهد که تنها متغیر محل دسترسی به سیستم معنی دار است و میانگین نمره موانع و مشکلات در درمانگاه ها بیشتر از سایر بخش ها می باشد.
نتیجه گیری
نتایج نشان داد که کاربران نسبت به چالش های بیان شده نظر مخالف داشته و این نشان دهنده آن است که کاربران از سیستم رضایت نسبی داشته و اجرای این سیستم تا حدود زیادی موفقیت آمیز بوده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
76 تا 84
لینک کوتاه:
magiran.com/p1657605 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!