پیش بینی برهمکنش بین ترکیبات موجود در بره موم زنبور عسل و بخش آنتی ژن حفاظت کننده موجود در سم سیاه زخم با استفاده از نرم افزارهای بیوانفورماتیک

چکیده:
زمینه و هدف
آنتی ژن حفاظت کننده از بخش های ساختاری در یکی در سم سیاه زخم می باشد و پس از تاثیر سم برگیرنده سلولی، نقش مهمی در بیماری زایی سم ایفا می کند. هدف از این مطالعه بررسی برهمکنش بیوانفورماتیکی آنتی ژن حفاظت کننده سیاه زخم و چهار ترکیب مهم موجود در بره موم زنبور عسل شامل کافئیک اسید، بنزیل کافئات، سینامیک اسید و کامپفرول با استفاده از نرم افزارها و وبگاه های بیوانفورماتیکی بود.
روش بررسی
این پژوهش با استفاده از الگوریتم های مختلف موجود در پایگاه های بیوانفورماتیکی در سال 1393 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان انجام گرفت. برهمکنش گیرنده با هر کدام از لیگاندها، با استفاده از وب سرورهای SwissDock (http://www.swissdock.ch/) و BSP-SLIM (http://zhanglab.ccmb.med.umich.edu/BSP-SLIM/) به دست آمد. نتایج داکینگ (Docking) به صورت عدد بر حسب کیلوکالری بر مول (kcal/mol) مشخص شد.
یافته ها
بررسی برهمکنش ترکیبات موجود در بره موم و آنتی ژن خفاظت کننده با استفاده از سرور BSP-SLIM نشان داد که بیشترین برهمکنش به ترتیب مربوط به ترکیبات کافئیک اسید، بنزیل کافئات، سینامیک اسید و کامپفرول بود. نتایج مربوط به برهمکنش لیگاندهای مورد نظر و آنتی ژن حفاظت کننده با استفاده از سرور SwissDock نشان داد که ترکیب کافئیک اسید، ΔG برابر با kcal/mol 10/9 و FullFitness برابر با kcal/mol 16/993 داشت. بررسی و تحلیل برهمکنش لیگاندها با آمینواسیدهای وآنتی ژن حفاظت کننده نشان داد که بیشترین برهمکنش در ترکیب کافئیک اسید مربوط به اسید آمینه گلوتامیک اسید 117 با انرژی برابر با kcal/mol 5429/15 بود.
نتیجه گیری
گلوتامیک اسید 117 در اتصال آنتی ژن حفاظت کننده و گیرنده سلولی آن و در پی آن بیماری زایی سم تاثیر چشمگیری دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
715 تا 722
لینک کوتاه:
magiran.com/p1663017 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!