ارزیابی تجربی مبدل انرژی موج نوع جاذب نقطه ای دراستخر موج آزمایشگاهی

چکیده:
انرژی نهفته در دریا، یکی از انواع تجدیدپذیر انرژی است که استفاده از آن، امکان تامین انرژی مورد نیاز بخشی از جهان و کاهش میزان وابستگی به سوخت های فسیلی و سایر منابع تجدیدناپذیر را فراهم خواهد آورد. مبدل های انرژی موج، امکان استحصال انرژی را از امواج دائم دریا، فراهم می نمایند. در مسیر رسیدن به این فناوری، مدل سازی تجربی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در شبیه سازی تجربی، عملکرد سامانه در شرایط گوناگون دریا مورد ارزیابی قرار می گیرد که برای اعمال این شرایط به طور معمول از یکاستخر موج بهره گرفته می شود. در این پژوهش، مدل آزمایشگاهی مبدل انرژی موج ساخته شده در آزمایشگاه هیدرودینامیک، آکوستیک و پیش رانش دریایی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دراستخر موج این دانشگاه و برای بازه ی وسیعی از شرایط امواج دریا، مورد مطالعه و ارزیابی تجربی قرار گرفته است. هدف نهایی بررسی حرکت پیچ سامانه می باشد که در این راستا با ثبت مشخصات امواجی که در آن سامانه با حرکت پیچ مناسب انرژی الکتریکی قابل قبولی تولید نموده است، در نهایت مقیاس مناسب برای ساخت مدل واقعی جهت به کارگیری در دریای مازندران و میزان توان قابل استحصال از آن، شناسایی و معرفی شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
93 تا 100
لینک کوتاه:
magiran.com/p1705617 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!