طراحی مدل تصمیم گیری به منظور ارزیابی پیمانکاران پروژه های فناوری اطلاعات

چکیده:
زمینه و هدف
بهره گیری از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره در شرایط پیچیده ای مانند برون سپاری پروژه های فناوری اطلاعات در سازمان های نظامی و انتظامی، تاثیر فراوانی بر بهبود فرآیند تصمیم گیری خواهد داشت؛ لذا در این تحقیق تلاش می گردد با کمک این تکنیک ها، الگوی مناسبی برای ارزیابی و اولویت بندی پیمانکاران با توجه به شاخص های انحصاری و امنیتی سازمانی ارائه شود.
روش شناسی: پژوهش حاضر از دید هدف، کاربردی و از دید گردآوری اطلاعات از نوع تحلیلی- توصیفی محسوب می شود. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده و جامعه آماری تحقیق شامل 30 نفر از خبرگان سازمانی است که با روش دلفی انتخاب گردیده اند.
یافته ها
الگوی پیشنهادی در چهار مرحله، ضمن بررسی شاخص های عمومی تاثیرگذار در ارزیابی پیمانکارن پروژه های فناوری اطلاعات، معیارهای موثر سازمانی را با کمک خبرگان سازمانی شناسایی و میزان اهمیت هر شاخص را با کمک تکنیک تحلیل سلسله مراتبی استخراج و در انتها پیمانکاران را با کمک تکنیک پرامیتی2 ارزیابی و اولویت بندی می نماید.
نتایج
مدل پیشنهادی، ضمن تضمین انتخاب گزینه برتر، ریسک امنیتی و هزینه های زمانی و مالی پروژه را حداقل نموده و همچنین دیگر شاخص های انحصاری سازمان را نیز ارضاء می نماید. ضمن آنکه قابلیت های تحلیلی و گرافیکی تکنیک های پیشنهادی و نرم افزارهای مرتبط، ابزار مناسبی برای تحلیل نتایج و آنالیز حساسیت فراهم می نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
157 تا 178
لینک کوتاه:
magiran.com/p1709340 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!