ضرورت بیشتر توجه کردن مردم آذربایجان به ایران دوستی شهریار

پیام:
چکیده:
سرزمین عزیز ما ایران از روزگاران دور مورد دشمنی حاسدان و اهریمنان قرار گرفته و هر بار پاره ای از این سرزمین اهورایی از پیکره اصلی خود جدا گشته است. امروزه نیز هستند ملت هایی که چشم طمع به این مرز پرگوهر دوخته اند. دیر بقا باد این سرزمین اهورایی. بد اندیشان و بد سگالان ایران برای سرزمین آذربایجان نیز چنگ و دندان تیز کرده اند. متاسفانه می بینیم بعضی ها در داخل ایران نیز آب در آسیاب دشمن می ریزند و به این اندیشه های پلید اهریمنان روی خوش نشان می دهند. اینجاست که می طلبد ما بیشتر از پیش هوشیاری و آگاهی داشته باشیم. آذربایجان با داشتن چهره های برجسته ی فرهنگی، ادبی، تاریخی و علمی یکی از سرزمین های پرافتخار ایران پهناور است. یکی از چهره های برجسته ی آذربایجانی در شعر معاصر ایران روان شاد سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار (1285 – 1367 ه. ش.) است که خوشبختانه از سرآمدان ادبیات معاصر ایران به شمار می آید. بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار در تقویم رسمی ایران به روز شعر و ادب فارسی نام گذاری شده است. بر همه ی آذربایجانی ها واجب است، به همان اندازه منظومه حیدر بابایه سلام استاد شهریار را که به زبان آذری است، دوست دارند و می خوانند و از بر می کنند، به اشعار فارسی استاد نیز عشق بورزند. استاد شهریار، سراینده ی حیدر بابا، عاشق و شیفته ی زبان، فرهنگ، اساطیر، تاریخ، هنر و خاک ایران بوده است. ما در این مقاله سعی داریم ایران دوستی در اشعار شهریار را به تماشا بگذاریم.
زبان:
فارسی
در صفحه:
227
لینک کوتاه:
magiran.com/p1732838 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!