برنامه ریزی تصادفی امنیت مقید مشارکت واحدهای حرارتی در حضور واحدهای تلمبه ذخیره ای و مزارع بادی با در نظر گرفتن نحوه مشارکت نیروگاه حرارتی در تامین انرژی لازم برای پمپاژ آب

چکیده:
در حال حاضر یک نگرانی فزاینده در مورد آلودگی های محیطی نیروگاه های حرارتی در دنیا وجود دارد. از این رو منابع انرژی تجدید پذیر به یک بخش مهمی از تولید انرژی در بسیاری از کشورها تبدیل شده است. در این میان می توان به انرژی باد به عنوان منبعی که سریع ترین رشد را در استفاده از منابع انرژی تجدید-پذیر دارد اشاره کرد. انرژی بادی به دلیل عدم قطعیت تولید سبب چالش های بزرگی در سیستم های قدرت می شود. برای مقابله با این چالش ها از واحد های تلمبه ذخیره ای در کنار مزارع بادی استفاده می شود. در این مقاله یک روش جدید برنامه ریزی امنیت مقید مشارکت واحدهای حرارتی در حضور واحدهای بادی و تلمبه ذخیره ای با در نظر گرفتن نحوه مشارکت واحدهای حرارتی جهت تامین انرژی مورد نیاز پمپاژ آب پیشنهاد شده است. مدل پیشنهادی یک مدل تصادفی خطی آمیخته با اعداد صحیح (MILP) است. برای بررسی کارایی مدل ارائه شده از شبکه تست استاندارد 6 باس IEEE استفاده شده است. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که اگر واحدهای حرارتی در تامین توان لازم برای پمپاژ آب شرکت کنند، هزینه بهره برداری و میزان آلودگی کاهش می یابد.
زبان:
فارسی
صفحات:
33 تا 43
لینک کوتاه:
magiran.com/p1736556 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!