بررسی صحت نگارش مقالات مرتبط با کیفیت زندگی در جانبازان - مقاله مروری کوتاه

پیام:
چکیده:
مقدمه
صحت بررسی کیفیت زندگی در جانبازان می تواند راهبردهای برنامه ریزی درمانی و خدماتی در این گروه را تعیین نماید. با توجه به خلا اطلاعاتی در مورد کیفیت نگارش مقالات چاپ شده، هدف مطالعه حاضر بررسی صحت نگارش مقالات مرتبط با کیفیت زندگی در جانبازان است.
روش کار
در این مطالعه مروری، کلیه مقالات مرتبط با کیفیت زندگی در جانبازان در پایگاه های معتبراطلاعاتی sid، magiran، pubmed، siencedirect از سال 95- 85 با کلیدواژه های کیفیت زندگی ، جانبازان ، ایران جستجو شد و تعداد 30 مقاله مورد بررسی قرار گرفت. میزان صحت نگارش در قسمت های خلاصه، مقدمه، مواد و روش ها، یافته ها، بحث و منبع نویسی در کل با 52 شاخص بررسی شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS نسخه 16 و استفاده از آمار توصیفی و کای دو انجام شد.
یافته ها
درستی کلی نگارش مقالات در 3/39% موارد درست ، 4/48% موارد نسبتا نادرست و3/12% نادرست بود. عدم درستی نگارش مقالات به ترتیب در نگارش چکیده مقاله 7/59% ، مقدمه 2/62% ، مواد وروش2/54%، یافته ها 9/56%، بحث 5/65% و منابع 3/25%بود.
نتیجه گیری
اشکالات متعددی در نگارش مقالات وجود دارد. انجام اقدامات لازم برای کاهش موارد اشتباه در نگارش مقالات سبب افزایش اعتبار مقالات و بکارگیری نتایج صحیح پژوهش ها خواهد شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
99 تا 105
لینک کوتاه:
magiran.com/p1738894 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!