اثر فرکانس جریان پوشش دهی بر خواص خوردگی و ریزساختار پوشش های ایجادشده در روش اکسیداسیون پلاسمایی الکترولیتی بر زیرلایه منیزیم AZ31

پیام:
چکیده:
در سال های اخیر پوشش های اکسیداسیون پلاسمایی الکترولیتی بر زیر لایه های فلزاتی چون منیزیم، تیتانیوم و آلومینیمیم مورد بررسی قرارگرفته اند. یکی از موارد مهم در خواص این پوشش ها شرایط جریان اعمالی به نمونه در حین پوشش دهی است. در این تحقیق اثر فرکانس های بالاتر از Hz1000 بر خواص خوردگی و ریزساختار پوشش های اکسیداسیون پلاسمایی (PEO) بر زیر لایه منیزیم AZ31 بررسی شد. پوشش دهی در حمامی با ترکیب g/l10 تری سدیم فسفات و g/l2 پتاسیم هیدروکسید و بوسیله جریان پالسی مستقیم تک قطبی با چرخه کاری 12 درصد، در سه فرکانس Hz3000 و 2000و1000 انجام گرفت. بررسی های میکروسکوپی الکترونی انجام گرفته از سطح و مقطع پوشش ها تغییرات محسوسی در ریزساختار پوشش ها نشان نداد. همچنین آزمون پراش پرتو ایکس حاکی از عدم وجود فازهای فسفاتی بود و تنها دو فاز Mgو MgO را در تمام پوشش ها نشان داد. بررسی های الکتروشیمیایی شامل آزمون های پتانسیل مدارباز، پلاریزاسیون پتانسیو دینامیک و امپدانس الکتروشیمیایی حاکی از مقاومت خوردگی بالاتر نمونه پوشش داده شده در فرکانس Hz2000 بود و به نظر می رسد فرکانس بهینه برای انجام چنین پوششی فرکانس Hz 2000 باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 11
لینک کوتاه:
magiran.com/p1741381 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!