بررسی آزمایشگاهی بازیافت سرد آسفالت با امولسیون قیر رسی

پیام:
چکیده:
تحقیقات گذشته نشانداده اند کهافزودنمقداریرسبهقیر،عملکردآسفالترادرمقابلترک خوردگی،جاریشدن ومقاومتدربرابر ضربهبهبودمی بخشد. برای بهره گیری از این خواص در آسفالت سرد بازیافتی می توان از امولسیون های قیریرسیاستفاده کرد. در این پژوهش بر اساس سوابق تحقیقات انجام گرفته بر روی امولسیون های رسی و مخلوط های سرد بازیافتی با قیر امولسیون نمونه هایی از امولسیون رسی با استفاده از دو نوع بنتونیت متفاوت، به روش آزمایشگاهی هموژنایزر تهیه و مورد آزمایش قرارگرفتند. تا از صحت محصول تولیدشده اطمینان حاصل شود. پس از تولید موفق امولسیون رسی و کنترل های کیفیت مربوط نمونه هایی از مخلوط آسفالت بازیافتی با این نوع امولسیون تهیه و مورد آزمایش و مقایسه با مخلوط بازیافتی با یک نوع امولسیون کاتیونیک رایج قرار می گیرند تا تاثیرات امولسیون رسی موردبررسی قرار گیرند. در این پژوهش مخلوط های آسفالت بازیافتی تهیه شده بر اساس آزمایش های عملکردی مشتمل بر آزمون مقاومت مارشال، آزمون کشش غیرمستقیم در شرایط خشک و اشباع و همچنین آزمون مدول برجهندگی مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفته اند. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان می دهند که اگرچه بازیافت سرد آسفالت با استفاده از امولسیون های رسی منجر به ارتقاء ویژگی های مقاومتی آن می شود، ولی در شرایط رطوبتی عملکرد ضعیف تری از خود نشان می دهند.
زبان:
فارسی
صفحات:
237 تا 250
لینک کوتاه:
magiran.com/p1746381 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!