بررسی عوامل مرتبط با پذیرش سیستم های آموزش الکترونیک (مطالعه موردی معلمان پایه ششم ابتدایی شهرستان گرگان)

پیام:
چکیده:
همزمان با تغییرات سریع و فنون و مهارت ها و ظهور پدیده های نوین در فناوری اطلاعات و تاثیرآنها بر شیوه ها و روش های زیستن، فرآیند آموزش نیز که یکی از ارکان اساسی و بنیادین جوامع است متحول ودگرگون شده است. در طی سالیان اخیر یکی از سیاست های راهبردی وزارت آموزش و پرورش در واقع آموزش الکترونیک توسعه و ارتقاء سیستم های آموزش مجازی و الکترونیکی در قالب مدارس هوشمند جهت بالا بردن کارائی و اثربخشی آموزش و از طرفی بهره وری هزینه ها می باشد، بطوریکه در حال حاضر پایه ششم ابتدائی در بسیاری از مدارس بصورت هوشمند برگزار می گردد. در این تحقیق به بررسی عوامل مرتبط با پذیرش سیستم های آموزش الکترونیک از طرف معلمین پایه ششم ابتدائی شهرستان گرگان پرداخته شد. مدل مفهومی بکارگرفته شده در این تحقیق مدل پذیرش فناوری اطلاعات اصلاح شده (TAM) بود. جامعه آماری تحقیق شامل 128 معلم پایه ششم که از بین آن ها به روش تصادفی 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق نشان دهنده این موضوع بود که مهارت های فناوری اطلاعات و انگیزش دارای رابطه مثبت و معنادار و اضطراب و نگرانی از بکارگیری این سیستم ها رابطه منفی و معنی داری با پذیرش سیستم های آموزش الکترونیک دارد. همچنین براساس یافته های تحقیق پیشنهاد شد که سازمان آموزش و پرورش جهت ارتقاء سطح بکارگیری سیستم های آموزش الکترونیک اقداماتی همچون برگزاری دوره های آموزش عملی در زمینه ICT، استقرار سیستم ارزیابی معلمین براساس سطح بکارگیری و مهارت آن ها در مدارس هوشمند، انگیزش مادی و معنوی جهت استفاده از سیستم های آموزش الکترونیک و... انجام دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
81
لینک کوتاه:
magiran.com/p1754993 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!