بررسی و رتبه بندی راهکارهای توسعه زنجیره ارزش در تعاونی ها (مورد مطالعه تعاونی های شهرستان بیرجند)

چکیده:
در عصر حاضر، تحولات اساسی ایجاد شده است که در قالب انقلاب کارآفرینی، تاثیر عمده ای بر توسعه کشورها داشته است. این تحولات تاحدی بوده است که در حال حاضر، توسعه کارافرینی، هسته اصلی برنامه های توسعه بسیاری از کشورها می باشد. در ایران نیز نیاز به توسعه کارافرینی، بیش از پیش احساس می شود و شناسایی عوامل موثر بر کارافرینی و نحوه تعامل آنها با یکدیگر ضروری است. در پژوهش حاضر زنجیره ارزش کارافرینی به عنوان ابزاری قدرتمند در شناسایی و توسعه مولفه های کارافرینی در شرکتهای تعاونی مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از انجام این پژوهش بررسی راهکارهای توسعه زنجیره ارزش در تعاونی های شهرستان بیرجند می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا، توصیفی-پیمایشی بوده و از ابزار پرسشنامه در قالب مقیاس پنج رتبه ای لیکرت استفاده شده است. برای تحلیل داده ها و آزمون سوالات پژوهش از نرم افزار SPSS، استفاده شده است. نمونه مورد مطالعه شامل 104 نفر از مدیران تعاونی های شهرستان بیرجند می باشد. نتایج این پژوهش بیان می دارد که، عوامل تامین منابع مالی کارآفرینی، بلوغ، تثبیت و خروج از کسب و کار و سیاست ها و حمایت های دولتی بیشترین میانگین را در فرایندهای زنجیره ارزش در تعاونی های شهرستان بیرجند به خود اختصاص داده و کمترین میانگین مربوط به راه اندازی کسب و کار میباشد. در نهایت باتوجه به نتایج پژوهش و در جهت بهبود توسعه زنجیره ارزش در تعاونی های شهرستان بیرجند پیشنهادهایی ارائه گردید.
زبان:
فارسی
صفحات:
93 تا 124
لینک کوتاه:
magiran.com/p1762699 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!