بررسی میان​کنش نانومیله طلا با آنزیم کندرواتیناز با رویکرد طراحی سامانه هدفمند انتقال دارو برای ترمیم ضایعات نخاعی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
مطالعه میان​کنش نانومیله طلا با غلظت​​های گوناگون آنزیم کندرواتیناز به​منظور بهینه​کردن نانومیله طلا با رویکرد سامانه هدفمند حامل دارویی برای بهبود روند بازسازی اکسون​​ها و ترمیم ضایعات نخاعی.
روش بررسی
نانومیله طلا با روش رشد دانه سنتز شد و مطالعات ساختاری و مورفولوژی نانومیله طلا و بررسی رزونانس پلاسمون سطحی با استفاده از دستگاه طیف​سنجی و میکروسکوپ الکترونی مورد بررسی قرار گرفت. مطالعات پلاسمونیک رزونانس سطحی نانومیله طلا در اثر میان​کنش با غظت​​های مختلف آنزیم توسط تکنیک​​های طیف​سنجی، فلورسانس و دورنگ​نمایی دورانی بررسی شد. همچنین فعالیت آنزیمی درحضور غلظت​​های مختلف نانومیله طلا، برای طراحی سامانه هدفمند انتقال دارو انجام شد.
یافته​ها: تغییرات پلاسمونیک نانومیله طلا برای بهبود در نقش حامل دارویی نشان داد که اضافه​کردن آنزیم و میان​کنش آنزیم با نانومیله طلا نه​تنها منجر به ازدست​رفتن ساختار نانومیله طلا نمی​شود بلکه مطالعات فلورسانس نشان​داد که می​تواند سبب تقویت شدت سیگنال فلورسانس نیز شود. از طرف دیگر مطالعات فعالیت آنزیم در حضور غلظت​های مختلف نانومیله طلا، نشان داد که دو غلظت 5/12 و 25 نانو مولار نانومیله طلا بهترین نتیجه را در زمینه فعالیت آنزیم و حفظ ساختار نانومیله طلا دارد.
بحث و نتیجه​گیری: از کاربرد​های نانومیله طلا استفاده از آن در عرصه​های پزشکی و درمانی به​عنوان سامانه انتقال دارو است و یکی از آنزیم​های کلیدی که برای درمان ضایعات نخاعی استفاده می​شود، آنزیم کندرواتیناز است. مطالعات نانومیله طلا درحضور غلظت​های مختلف آنزیم نشان داد که علاوه بر عدم از بین رفتن ساختار، افزایش سیگنال فلورسانس برای کاربرد​های حسگری نیز مشاهده شد. همچنین با توجه به مطالعات فعالیت آنزیم، غلظت 5/12 نانومولار نانومیله طلا برای طراحی سامانه هدفمند انتقال دارو برای این آنزیم مفید به نظر می​رسد.
زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 29
لینک کوتاه:
magiran.com/p1773717 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!