رویکردهای یاددهی - یادگیری مناسب برنامه درسی بین المللی آموزشی عالی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

با توجه به اینکه هزاره سوم با آوای اقتصاد جهانی دانش - محور و تحول بنیادی علوم و تکنولوژی همچون رایانه های شخصی، انرژی های جایگزین و نانو تکنولوژی و... همراه بوده است. بنابراین همراه با پدیده های متحول قرن حاضر و نقش آنها در زندگی بشر امروزی، ضرورت تحول نهادهای آموزش عالی و تاکید بیشتر بر همکاری های بین المللی در تمام ابعاد برنامه درسی در آموزش عالی به عنوان متولی این مهم از جمله شیوه های یاددهی- یادگیری بیش از پیش احساس می گردد، لذا پژوهش حاضر با هدف تعیین رویکردهای یاددهی-یادگیری مناسب برنامه درسی آموزش عالی مبتنی بر بین المللی سازی با استفاده از شیوه تحلیل محتوای کیفی از نوع مقوله بندی قیاسی از دیدگاه اساتید و صاحب نظران برنامه درسی وبا شیوه نمونه گیری هدفمند به صورت فیش برداری از متون انجام شده است.در فرایند کد گذاری نظرات ارایه شده توسط متخصصان وصاحب نظران برنامه درسی به مفاهیم مجزا تفکیک شدند وسپس مفاهیم مشترک هم دسته گشتند ودر دسته های مجزا قرار گرفتند وسه مولفه الزامات فرهنگی-اجتماعی،الزامات ساختاری و روش های یادگیری به عنوان تم های اصلی شناسایی شدند و این تم ها به همراه تم های فرعی هم دسته آنها در مدل تحلیلی به صورت مجزا دسته بندی شده اند.

زبان:
فارسی
صفحات:
81 تا 100
لینک کوتاه:
magiran.com/p1782347 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!