نقش ورزش صبحگاهی درارتقای آمادگی جسمانی و رزمی کارکنان ستاد ناجا با رویکرد پدافند غیر عامل

نویسنده:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف این پژوهش، بررسی نقش ورزش صبحگاهی در ارتقای آمادگی جسمانی و رزمی کارکنان ستاد ناجا با رویکرد پدافند غیر عامل می باشد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش کارکنان ستاد ناجا بوده و با استفاده از فرمول محاسبه نمونه گیری کوکران حجم نمونه پژوهش 300 نفر تعیین گردید. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. اعتبار و روایی پرسش نامه توسط 10 نفر از متخصصان و اساتید علوم ورزشی و تربیت بدنی تایید شد و پایائی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 91 درصد بدست آمد. پس از گرد آوری اطلاعات و ورود به برنامه نرم افزار spss برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی استفاده و برای بررسی روابط بین فرضیه ها از محاسبه ضریب همبستگی پیرسون r استفاده شد. نتایج حاصله از آزمون فرضیه ها و یافته های پژوهش نشان داد با سطح معنا داری کمتر از5% بین انجام ورزش صبحگاهی کارکنان ستاد ناجا و پدافند غیر عامل رابطه معنا دار وجود دارد بدین معنی که ورزش صبحگاهی نقش موثری در ارتقای آمادگی جسمانی و رزمی کارکنان ستاد ناجا داشته و موجب ارتقای آستانه مقاومت و مصونیت بدن آنان در برابر تهدید بیماری ها و پیشگیری از امراض گردیده و بازدهی و بهره وری کارکنان را افزایش داده که منجر به کاهش هزینه های درمانی و پزشکی ناجا می شود که تحقق همه این موارد یعنی اهداف پدافند غیرعامل درحوزه مدیریت منابع انسانی، ارتقای آمادگی رزمی، صرفه جویی اقتصادی و ارتقای پایداری ملی کشور و ناجا محقق شده است. این مقاله بر آن است ضمن بررسی تاثیر ورزش صبحگاهی بر ارتقای آمادگی جسمانی و توان رزمی کارکنان ناجا ارتباط بین ورزش صبحگاهی و پدافند غیر عامل را بررسی و بیان کند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
135
لینک کوتاه:
magiran.com/p1782370 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!