بررسی تاثیر عوامل اثرگذار سازمانی بر عملکرد کارکنان های سازمان های متولی بحران (مطالعه موردی: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف ازپژوهش حاضر، شناسایی میزان تاثیر عوامل اثرگذار سازمانی بر عملکرد کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه-ی آماری این پژوهش را کلیه ی کارکنان عملیاتی ( آتش نشانان) سازمان آتش نشانی شهر کرمان در سال 1396 تشکیل می دهند که تعداد آن ها 173 نفر می باشد و در 10 ایستگاه آتش نشانی این شهر مشغول به فعالیت هستند. با توجه به حجم کم جامعه ی مورد نظر، برای نمونه گیری از روش سرشماری استفاده گردید. برای جمع آوری داده ها، پرسشنامه ی محقق ساخته عملکرد و عوامل اثرگذار سازمانی بر روی آزمودنی ها اجرا شد. پایایی پرسشنامه های مذکور به ترتیب 799/0 و 889/0 می باشد و روایی آن ها نیز توسط کارشناسان و اساتید به اثبات رسیده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای آماری SPSS24 و Smart PLS 2 استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که متغیرهای سازگاری، رهبری و رسالت سازمان بر عملکرد کارکنان تاثیر مثبت داشته اما عامل ارتباط با ذینفعان بر عملکرد کارکنان تاثیری ندارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
9
لینک کوتاه:
magiran.com/p1806957 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!