ارزیابی پیش یابی میدان باد توسط مدل WRF تحت تاثیر شرایط اولیه و مرزی متفاوت در منطقه خلیج فارس: مقایسه با داده های همدیدی و ماهواره های QuikSCAT و ASCAT

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله عملکرد مدل میان مقیاس پیش بینی وضع هوای WRF با هسته دینامیکی ARW برای شبیه سازی میدان باد در منطقه خلیج فارس تحت شرایط مرزی و اولیه مختلف ارزیابی و بررسی شده است. برای این منظور از سه نوع مجموعه داده ERA-Interim، NCEP-FNL و NCEP-R2 برای تامین شرایط اولیه و مرزی مدل استفاده شده است. سه نوع شبیه سازی مختلف WRF در این مقاله انجام گرفت و برای مقایسه خروجی باد مدل تحت شرایط مرزی و اولیه متفاوت از مشاهدات ایستگاه های همدیدی در محدوده شمالی خلیج فارس، داده های ماهواره QuikSCAT و داده های ماهواره ASCAT استفاده شد. بر اساس ارزیابی های انجام گرفته در این تحقیق هم برای جهت و هم تندی باد مجموعه داده ERA-Interim در مقایسه با NCEP-FNL و NCEP-R2 می تواند شبیه سازی باد نزدیک تر به واقعیت داشته باشد. در رتبه دوم داده های NCEP-FNL قرار دارد که در غیاب ECMWF ERA-Interim می تواند جایگزین مناسبی برای تامین شرایط اولیه و مرزی مدل WRF باشد اما داده بازتحلیل NCEP-R2 خطای زیادی در تخمین باد به خصوص اندازه آن (تندی) ایجاد می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
227 تا 243
لینک کوتاه:
magiran.com/p1815024 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!