تولید آنتی بادی منوکلونال بر ضد نوکلئوروتئین نوترکیب ویروس آنفلوانزای رندګان، سروتیپ H9N2

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه مطالعه
ویروس های آنفلوانزای پرندگان شامل تحت تیپ H9N2سبب ضررهای اقتصادی قابل ملاحظه ای به صنعت طیور می شوند. تشخیص سریع و دقیق عفونت آنفلوانزای پرندگان در برنامه های ریشه کنی و کنترل این بیماری بسیار مهم می باشد.
هدف
هدف ازاین مطالعه تواید آنتی بادی های منوکلونال اختصاصی نوکلئوپروتئین ویروس آنفلوانزای پرندگان تحت تیپ H9N2 برای بهبود و بیشرفت روش های تشخیصی بود.
روش کار
پروتئین نوترکیب NP در باکتری E.coli بیان گردید و با استفاده از ستون کروماتوگرافی رزین آمیلوز خالص سازی و به عنوان یک آنتی ژن برای ایمن سازی به موش تزریق شد. فیوژن سلول های طحال با سلول های میلوما انجام شد. در مرحله بعد مایع رویی کشت سلولی کلون های هیبریدوما اولیه به وسیله الایزای غیر مستقیم غربالگری شدند. بعد از سه بار کلونینگ واکنش آنتی بادی های منوکلونال با آنتی ژن های طبیعی و نوترکیب به وسیله وسترن بلات تایید شد.
نتایج
شش آنتی بادی منوکلونال اتصال اختصاصی به نوکلئوپروتئین نوترکیب و طبیعی در ویروس آنفلوانزای برندگان تحت تیپ H9N2 در وسترن بلات٬ الیزا و ایمونوفلورسانس را نشان دادند. واکنش متقاطع با ویروس های غیر مرتبط از لحاظ ژنتیکی از جمله ویروس نیوکاسل (خانواده پارامیکسوویریده) تشخیص داده نشد.
نتیجه گیری نهایی: بر اساس نتایج آنتی بادی های منوکلونال تولید شده در این مطالعه می توانند برای طراحی آزمایشات تشخیصی سریع برای شناسایی ویروس آنفلوانزای پرندگان استفاده شوند
زبان:
انگلیسی
صفحات:
107 تا 116
لینک کوتاه:
magiran.com/p1835685 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!