نیازسنجی آموزشی فرماندهان صف آموزشگاه های علمی تخصصی ناجا (مورد مطالعه آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی اصفهان)

چکیده:
اولین و اساسی ترین گام در تدوین و اجرای برنامه آموزشی، اجرای صحیح و مبتنی بر واقعیت فرایند نیازسنجی است. لذا بررسی نیاز سنجی آموزشی فرماندهان صف، محور و مسیر را نشان می دهد که یک سازمان باید جهت ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنانش سرمایه گذاری کند. این پژوهش با هدف نیاز سنجی آموزشی افسران صف آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا 1396 اجرا شده است. سوال و مسئله اصلی تحقیق حکایت از آن دارد نیازهای آموزشی افسران صف آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا کدامند؟
روش تحقیق توصیفی – پیمایشی و جامعه آماری پژوهش متشکل جامعه آماری شامل کلیه فرماندهان صف آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا بوده که تعداد آنها 40 نفر می باشد. که به صورت تمام شمار مورد بررسی قرار گرفتند. در تحقیق حاضر، روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای و میدانی (پرسشنامه) و روش تجزیه تحلیل اطلاعات هم با استفاده از آمار توصیفی(میانگین و توزیع فراوانی) و آمار استنباطی (فریدمن ) استفاده شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده که پس از تایید روایی و پایایی آن و استخراج نتایج تحقیق نشان می دهد که نیازهای آموزشی فرماندهان صف، به ترتیب اولویت نیاز آموزشی کسب مهارت انسانی با میانگین رتبه ای 2،04 در رتبه اول و نیاز آموزشی کسب مهارت ادراکی با میانگین رتبه ای 2،01 رتبه دوم و نیاز آموزشی کسب مهارت فنی با میانگین رتبه ای 1،95 رتبه سوم را بر اساس نظر پاسخ دهندگان به خود اختصاص داده اند. یافته ها حاکی از آن است این مهارت ها در تمام رده های مدیریتی در سلسله مراتب مدیریت در هر سازمانی، جزء لا ینفک انجام وظایف مدیریتی و اجرایی محسوب می شود. پس مسئولان و مدیران ارشد باید بسترهای لازم را به منظور توسعه همه مولفه های مربوط به مهارت های انسانی را در مدیران فراهم سازند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
107
لینک کوتاه:
magiran.com/p1849074 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!