طراحی و آنالیز یک کنترل کننده مقاوم و سریع جدید مد لغزشی با سطح لغزش چندشیب، برای اینورترهای نوع NPC سه سطحی تک فاز تحت بارهای مختلف و کاهش THD خروجی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله ساختار کنترلی با عملکردی مقاوم در حضور عدم قطعیت های پارامتری سیستم جهت بهبود مشخصات اینورتر سینوسی خالص در تمامی شرایط عملکردی و بارگذاری ارائه شده است. کنترل کننده رفتار سریع و دقیق مبدل در شرایط مختلف بارگذاری جهت افزایش کیفیت ولتاژ و کاهش هارمونیک های خروجی را تضمین می کند. این کنترل کننده با یک عملکرد لغزشی و با بهره گیری از ولتاژ خروجی و جریان خازن در فرایند کنترل، علاوه بر ایجاد یک تعقیب دقیق ولتاژ خروجی از مرجع، توانایی دفع اغتشاشات پریودیک ناشی از بارگذاری را به طور مطلوب دارد. همچنین حالت های خطا را در سریع ترین زمان ممکن به سمت صفر برده و حالت های گذرای بسیار مطلوبی را در لحظات بروز خطا که همان لحظات اسپایک های شدید و دامنه های بزرگ جریان در خروجی می باشد را به همراه دارد. از دیگر ویژگی های کنترل کننده ارائه شده افزایش وسعت ناحیه پایداری تحت محدوده وسیعی از بارگذاری در شرایط مختلف می باشد. درستی عملکرد کنترل کننده پیشنهادی بر روی یک اینورتر سه سطحی NPC تک فاز که دارای حساسیت بالایی در امر کنترل به منظور افزایش کیفیت، کاهش هارمونیک و THD موج خروجی می باشد با یک کنترل کننده مد لغزشی تک شیب با همان مشخصات بارگذاری و مرجع مقایسه شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
103 تا 113
لینک کوتاه:
magiran.com/p1857330 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!