تعیین مجموعه ی حداقل داده های پرونده الکترونیک بیماران یووئیت ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
کیفیت پرونده الکترونیک به کیفیت محتویات آن و مستندسازی درست وابسته می باشد. تعیین حداقل مجموعه داده ها برای بالا بردن کیفیت محتویات پرونده های الکترونیک و کمک به بالا بردن کیفیت ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به یووئیت امری ضروری است. این پژوهش برای تعیین حداقل داده های ضروری برای پرونده الکترونیک بیماران یووئیت انجام شده است.
روش بررسی
در این مطالعه ی توصیفی و تحلیلی، 7 فوق تخصص شبکیه عضو هیئت علمی، 4 فوق تخصص شبکیه غیرهیئت علمی، 4 دستیار دوره ی فوق تخصصی شبکیه و 7 دستیار دوره ی تخصصی چشم پزشکی شاغل در بیمارستان فارابی تهران انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسش نامه ای بود که محقق آن را تهیه و تنظیم کرده بود. به منظور روایی پرسش نامه، از روش اعتبار محتوا و برای سنجش پایایی از روش test-retest استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد.
یافته ها
از بین عناصری که به نظر سنجی گذاشته شده بود، تمامی عناصر با موافقت بالای 90 درصد به عنوان عنصر اصلی مطرح شد. در مورد اهمیت عناصر اطلاعاتی ارایه شده بین پاسخ های پزشکان شرکت کننده در نظر سنجی اختلاف معناداری مشاهده نشد.
نتیجه گیری
حداقل عناصر اطلاعاتی پرونده الکترونیک بیماران یووئیت با پنج گروه اطلاعات دموگرافیک، اطلاعات بالینی بیمار، اطلاعات آزمایشگاهی، نوع یووئیت، توصیه های درمانی، اطلاعات تصاویر چشم پزشکی ارایه شد. الگوی پیشنهادی برای سیستم های دستی و پرونده الکترونیک پزشکی قابل ارایه است.
زبان:
فارسی
صفحات:
120 تا 127
لینک کوتاه:
magiran.com/p1861906 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!