ارتباط بین موقعیت کشکک و طول نوار ایلیوتیبیال با نمایه توده بدنی در بیماران مبتلا به درد قدامی زانو

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
: این مطالعه به منظور بررسی ارتباط موقعیت پاتلا و طول نوار ایلیوتیبیال با نمایه توده بدنی در بیماران مبتلا به درد قدامی زانو انجام شده است.
مطالعه حاضر یک بررسی مقطعی است که روی دو گروه از بیماران مبتلا به درد قدامی زانو یکی با BMI بالا (30 نفر) با میانگین سنی 37 و میانگین نمایه توده بدنی 8/29 ودیگری با BMI نرمال (30 نفر) با میانگین سنی 7/ 30 و میانگین نمایه توده بدنی 6/22 اجرا شده است. پیامد های اصلی های شدت درد ، دامنه حرکتی زانو، موقعیت کشکک و طول نوار ایلیوتیبیال در دو گروه مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت. آزمون های آماری مورد استفاده در این تحقیق شامل آزمون های تی مستقل و همبستگی پیرسون بودند.
یافته ها
طول نوار ایلیوتیبیال در دو گروه با BMI بالا و نرمال اختلاف معناداری را نشان داد (034/0p=). هم چنین در مقایسه دامنه حرکتی فلکسیون و محدودیت دامنه انتهایی اکستانسیون زانو در دو گروه تفاوت های معناداری (به ترتیب 037/0p= و 008/0p=) مشاهده شد. آزمون همبستگی پیرسون بین BMI و نتایج مثبت تست اوبر ارتباط معکوس و معناداری (57/0 - = r و0001/0= p) نان داد، هم چنین بین BMI با کوتاهی نوار ایلیوتیبیال (55/0 - = r و01/0= p) همبستگی معکوس و نیز بین کوتاهی نوار ایلیو تیبیال و شدت درد در افراد با نمایه توده بدنی بالا (67/0 = r و001/0= p) همبستگی مثبتی به دست آمد.
زبان:
فارسی
صفحات:
63 تا 75
لینک کوتاه:
magiran.com/p1879681 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!