تسلیت و تقدیر

چکیده:
﴿رجال لاتلهیهم تجارة ولابیع عن ذکر الله وإقام الصلاة وإیتاء الزکاة یخافون یوما تتقلب فیه القلوب والابصار﴾ (نور/ 37)

ارتحال عالم فرزانه آیت الله دکتر احمد احمدی سردبیر محترم سابق مجله اخلاق وحیانی و عضو برجسته هیات تحریریه را به همۀ ارباب معرفت و فضیلت تسلیت و تعزیت عرض می کنیم. دکتر احمدی نه فقط با سخنانش بلکه با عمل و وجودش، با دلسوزی و خیرخواهی اش و با روح بلندش چون شمع می سوخت و برای اخلاق و فضیلت و پیشرفت معنوی جامعه دل می سوزاند. آیت الله دکتر احمدی فرزند حوزه بود، اما گسترۀ خدمات و اقدامات علمی و اجتماعی اش، افزون بر دانشوران حوزوی در تربیت مدرس دارالشفای قم، دانشجویان تربیت مدرس تهران ، پژوهشگران و دانشگاهیان را از طریق سازمان سمت تربیت، تدبیر و مدیریت می کرد و نمونه مجسمی از وحدت حوزه ودانشگاه در بیان و بنان و در وجود و عمل بود. چه اینکه خود نیز بازه ای از زمان را در دفتر همکاری حوزه و دانشگاه مسئولیت و مدیریت داشت. اما دینداری، اخلاق و معنویت او در کنج عزلت زندانی نشد، بلکه آفاق آن درعرصه خانه و خانواده، کار و اداره، تحصیل و تدریس و تعهد و انجام مسئولیت نیز نمود داشت. وی علم و دانش را به شوخی نمی گرفت و اهتمام و وسواس جدی در دقت ها و نکته پردازی ها داشت و مسامحه ای را در چاپ و نشر آثار روا نمی داشت. البته دنیا را بیشتر به شوخی می گرفت و جدی نمی پنداشت چه آنکه دلبستگی و اعتنایی به دنیا نداشت و با وجود مسئولیت های کلان عدیده در طول چهل سال، هیچ حاشیه منفی از خود نگذاشت. حقیقت طلبی وی باعث می شد در عین حال که نسبت به گرایش ها و جناح های سیاسی مختلف منتقد بود، هرجا حقیقتی را می دید به دفاع از آن برخیزد.
واقعیت گرایی را با نگاه فلسفی جمع کرده بود و همواره دغدغه اش، نهادینه کردن معنویت برای تودۀ مردم در کف جامعه بود. سخنانش بی تکلف و ساده و دلنشین بود، دغدغه های اخلاقی در نظر و عمل همواره مورد تاکیدش بود و بر آن اهتمام داشت. همه اینها ابیات کتاب اخلاق در زندگی و تجربه زیسته است. فقدان این استاد مکرم و گرانسنگ را، که ضایعه ای برای حوزه و دانشگاه است، مجددا تسلیت می گوییم و رحمت و رضوان برای روح بلندش مسالت داریم. یاد و خاطره اش گرامی باد و راه و مرامش پر رهرو باد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 3
لینک کوتاه:
magiran.com/p1886670 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!