تشخیص سرولوژیکی سروتایپهای تب برفکی با استفاده از پلی پپتید هپتااپی توپیک نوترکیب تازه طراحی شده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
تاریخچه

بیماری تب برفکی (FMD) یک بیماری بسیار مسری وبا اهمیت از نظر اقتصادی است که حیوانات فراوانی رادر سراسرجهان مبتلا کرده است. در سال های اخیر، مواردی ازشیوع FMD در بسیاری از کشورها رخ داده است. پپتیدهای نوترکیب حاوی اپی توپ های محافظتی B- cell و T-cell کاندیدی برای واکسنهای جدید ایمن تر و موثرتر (FMD) هستند که توانایی ایجاد ایمنی محافظتی را در برابر انواع سروتایپهای FMDV داشته و قادرند ما را در برابر اپیدمی های آینده محافظت کنند.

هدف

هدف ما از این تحقیق تولید یک پپتید هفت اپی توپی برای شناسایی سروتایپهای A, O, Asia1بیماری تب برفکی است که بتواند بعنوان ابزاری جهت کیتهای تشخیصی بکار رود.

روش ها

در این مطالعه یک هپتا پپتید نوترکیب حاوی اپی توپهای نواحی VP1, VP2, VP3, 3C طراحی وتولید گردید. این مناطق شامل هفت ناحیه اپی توپی (VP1-140-160 ، Vp1-200-213 ، VP2 68-75 ، VP2 179 -198 ، VP3129-148، VP3 190-199 ، 3C121-135) می باشد.

نتایج

آزمایشات سرولوژی انجام شده به روش الایزا در این تحقیق نشان داده است که پپتید نوترکیب مورد نظر می تواند سرمهای جمع آوری شده از گاوهای مبتلا به سروتایپهای A و O تب برفکی را شناسایی کند. نتیجه گیری کلی: بنابراین ما معتقدیم که این هپتا پپتید نوترکیب می تواند به عنوان ابزاری برای آزمایشهای تشخیصی سرولوژیکی بیماری تب برفکی استفاده شود. علاوه بر این، پروتئین نوترکیب چند اپی توپی طراحی شده در این مطالعه ممکن است نامزدی بالقوه برای واکسن جایگزین در برابر انواع اپیدمی ویروس تب برفکی باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
237 تا 248
لینک کوتاه:
magiran.com/p1886756 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!