ارزیابی روش های تفریق زمینه بر پایه الگوریتم سیگما دلتا به منظور تشخیص حرکت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
پردازش توالی تصاویر ویدئویی برای قسمت بندی اجسام دارای حرکت (پیشنما) از قسمت های ثابت (زمینه) توالی تصاویر،یک مرحله اساسی در بسیاری از کاربردهای بینایی ماشین به ویژه تشخیص حرکت می باشد. یکی از روش های مرسوم، بکار بردن رویکرد تفریق زمینه است که اجسام متحرک را از مقایسه هر فریم با فریم زمینه بدست آمده، ایجاد می کند. در این مقاله، به بررسیروش های تفریق زمینه بازگشتی مبتنی بر فیلتر سیگمادلتا (الگوریتم سیگمادلتا) می پردازیم. الگوریتم تفریق زمینه یک تقریب بسیار سریع و ساده از زمینه فراهم می آورد و همچنین دارای این مزیت است که به منابع بسیار کمی از حافظه نیاز دارد. به دلیل غیر خطی بودن این الگوریتم، ویژگی جالب آن مقاومت زیاد در مقایسه با میانگین های بازگشتی خطی و هزینه محاسباتی بسیار کم است. اما، از طرف دیگر الگوریتم اصلی سیگمادلتا، در صحنه-های پیچیده و شلوغ با اجسام دارای حرکت آهسته و یا موقتا متوقف شده، آلوده می شود. همچنین، در این الگوریتم اثر روح و اثر روزنه ای به وضوح قابل مشاهده است. این مقاله به ارزیابی این الگوریتم و بررسی روش های تکمیلی و رویکردهای مختلف ارائه شده برای آن می پردازد. در این مقاله،تمام الگوریتم ها به صورت گام به گام اجرا و پیاده سازی شده است. هدف این مکمل ها و رویکردها، رفع و یا کاهش معایب و مشکلات الگوریتم اصلی است. در انتها یک تحلیل کمی بین این رویکردها انجام می شود و بهبودهای انجام شده، مزایا و معایب هر الگوریتم مورد ارزیابی قرار می گیرد و مقایسه بین الگوریتم اصلی سیگما دلتا و سایر الگوریتم های مرتبط ارائه می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 46
لینک کوتاه:
magiran.com/p1898080 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!