اجرا و ارزیابی سامانه تصویربرداری فلورسنت قطبشی حین جراحی جهت تعیین مرز تومور به صورت ex-vivo با استفاده از سلول های بیان کننده GFP مثبت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
مطالعات اخیر نشان می دهد که تعیین حاشیه دقیق تومور نقش به سزایی در درمان سرطان دارد. برش های ناقص تومور یک مشکل مهم بالینی در جراحی سرطان است. تصویر برداری فلورسنت یک روش تجربی برای تجسم سلول های سرطانی در طول عمل جراحی است. هدف از این مطالعه برداشتن کامل تومور با یک حاشیه مناسب به معنای وجود کمترین بافت سالم با استفاده از دستگاه تصویر برداری فلورسنت جراحی می باشد.
روش بررسی
در این مطالعه جهت کاشت تومورهای زیر جلدی در موش های BALB/c ، ابتدا رده سلولی 4T1 را GFP+ کرده و پس از پاساژ دادن به محل مورد نظر موش ها تزریق شد. بعد از تصویر برداری به صورت in-vivo و ex-vivo، تومور جهت مقایسه با روش گلد استاندارد به پاتولوژی فرستاده شد.
یافته ها
نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد با داشتن تومور هایی با متوسط اندازه 2. 51±0. 47cm3، حداقل میانگین و حداکثر میانگین حاشیه بدون تومور 0. 14±0. 04cm و 0. 52±0. 04cm به دست آمد.  از طرفی بین شدت فلورسنت و تعداد سلول های GFPشده همبستگی معنی داری وجود دارد. (R2 = 0. 99) بحث و نتیجه گیری: در نهایت تشخیص حاشیه تومور در مدل موش با موفقیت انجام شد. این مطالعه نشان می دهد تصویر برداری فلورسانس حین جراحی برای افزایش تعداد برش های کامل تومور در بیماران مبتلا به سرطان پستان به عنوان یک روش درمان حین جراحی معرفی می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
8 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p1906550 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!