شناسایی تاثیرات مواد بیولوژیکی بر بهداشت وسلامتی جامعه وبر آلودگی محیط زیست ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه وهدف،این تحقیق، به مطالعه و بررسی ، شناسایی تاثیرات مواد بیولوژیکی بر بهداشت وسلامتی جامعه وبر آلاینده های پیرامون محیط زیست ایران ، پرداخته است. . روش تحقیق، در این پژوهش، ترکیبی از روش های آماری، توصیفی، تحلیلی،و بر ایده ها و مراحل سیستماتیک مرتب استوار است. درمورد حذف فلزات سنگین با استفاده از میکروارگانیسم هاو شرایط رشد،از پساب کارگاه سفید کاری مس، آب ورودی به تصفیه خانه فاضلاب، آب جوی کنار پمپ بنزین در شهر قم و پساب حاوی سرب از فعالیت کارخانه های ذوب باطری درشهرک صنعتی قم، نمونه گیری انجام شد. با استفاده از تکنیک محیط کشت پوتیتو دکستروز آگار که به آن (PDA) هم گفته می شودنمونه ها، موردسنجش قرارگرفتند. یافته ها، با بررسی نتایج به دست آمده مشخص گردید که میزان جذب سرب توسط سویه با افزایش زمان تماس از 5/0 تا 2 ساعت میزان جذب به سرعت افزایش یافت، در حالی که با طولانی شدن زمان تماس از 24-2 ساعت به تدریج بر میزان جذب افزوده می شود بنابراین با کاهش دما توانایی جذب زیستی افزایش می یابد. نتیجه گیری، مقاله حاضر به بررسی دقیق آلودگی تاثیرات مواد بیولوژیکی بر بهداشت وسلامتی جامعه وبر آلودگی محیط زیست می پردازد. باتوجه به بحران های موجود عقلانی به نظر می رسد که در سمت و سودهی برنامه های کلان محیط زیست در کشور از بیوتکنولوژی به عنوان یک پشتیبان بهره جست.
زبان:
فارسی
در صفحه:
73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1916115 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!