نوآوری در پرستاری: تحلیل مفهوم بر اساس مدل هیبرید

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
 
پیش زمینه و هدف
اگرچه نوآوری برای آینده پرستاری ضروری است و پرستاران برای ارائه خدمات بهتر باید نوآوری داشته باشند، اما هنوز تعریف دقیق از این مفهوم وجود ندارد و به دلیل وجود ابهامات زیاد در مورد این مفهوم، مطالعه حاضر باهدف تحلیل مفهوم نوآوری در پرستاری انجام شد.
روش کار
در این مطالعه، از مدل هیبرید سه مرحله ای (نظری، کار در عرصه و تحلیل نهایی) استفاده شد. در مرحله نظری مفهوم نوآوری در پرستاری در پایگاه های اطلاعاتی معتبر شامل Google Scholar، Cinahl، Pub Mmed, Sid, Iran Med و ProQust مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله کار در عرصه، با 10 نفر از پرستاران مصاحبه گردید و از روش تحلیل محتوا برای آنالیز داده ها استفاده شد.
یافته ها
در مرحله نظری، خصوصیات مفهوم شامل تولید ایده جدید، خلاقیت، تعادل در هزینه ها، بهبود کیفیت، سودمندی برای بیمار و محیط حمایتی و در مرحله کار در عرصه 4 درون مایه اصلی برای نوآوری در پرستاری شامل "داشتن تفکر خلاق "، "استفاده از آخرین یافته های علمی"، " فن آوری در پرستاری"، " بهبود شرایط " شناسایی شدند. سپس در مرحله نهایی از ادغام دو مرحله، تعریف جامعی به دست آمد: " نوآوری در پرستاری از طریق وجود محیط حمایتی، تفکر خلاق و آگاهی از آخرین یافته ها در پرستاری جهت ارائه ایده های نو از طرف پرستاران در ارتباط با مراقبت از بیمار بوده، که از این طریق می توان شرایط فعلی را بهبود بخشید و منجر به ارتقاء مراقبت پرستاری و تعادل هزینه ها شد ".
بحث و نتیجه گیری
این مطالعه درک جامعی از مفهوم نوآوری در پرستاری را در بستر پرستاری ایران فراهم نمود و آن را با وضوح بیشتری تعریف نمود و نشان داد که آگاهی پرستار از مضامین نوآوری در پرستاری در امر مراقبت از بیمار و ایجاد ایده های خلاق مراقبت، کمک کننده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
719 تا 728
لینک کوتاه:
magiran.com/p1940661 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!