اعتیاد به شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین: بررسی درد در ناحیه مچ دست در دانشجویان

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
امروزه، استفاده از اینترنت میان دانشجویان رواج زیادی پیدا کرده است. اعتیاد به شبکه های مجازی و بازی های آنلاین می تواند تبعات مختلفی از جمله تهدید سیستم اسکلتی عضلانی را در این افراد برجای بگذارد. هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین تاثیر اعتیاد به شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین بر درد مچ دست دانشجویان است.
روش کار
مطالعه حاضر بین 665 نفر از دانشجویان انجام پذیرفته است. جمع آوری اطلاعات به وسیله سه پرسش نامه استفاده آسیب زا از بازی های اینترنتی، اعتیاد به شبکه های اجتماعی و اختلالات اسکلتی عضلانی نوردیک انجام شد. اطلاعات به وسیله آزمون های کای دو و تی مستقل مقایسه شدند و درنهایت مدل رگرسیون لجستیک در سطح معناداری 0/05 ارائه شد.
یافته ها
نتایج نشان داد که اعتیاد به شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین می تواند احتمال ابتلا به درد در ناحیه مچ دست را افزایش دهد. جنسیت، در اثرگذاری اعتیاد به شبکه های اجتماعی روی درد در ناحیه مچ دست، اختلاف معناداری ایجاد می کرد. از دیگر نتایج مطالعه حاضر می توان به تاثیر عدم اختلاف سن و سطح تحصیلات افراد شرکت کننده، بر درد در ناحیه مچ دست اشاره داشت.
نتیجه گیری
طبق نتایج به دست آمده، می توان اظهار داشت که احتمال ارتباط بین اعتیاد به شبکه های اجتماعی و انجام بازی های آنلاین با درد در ناحیه مچ دست وجود دارد. حال با توجه به شیوع نسبتا زیاد این اعتیاد میان دانشجویان، باید تمهیدات مناسبی درخصوص کاهش عوارض و صدمات ناشی از آن به ویژه در ناحیه مچ دست اندیشیده شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
33 تا 42
لینک کوتاه:
magiran.com/p1943797 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!