مروری بر مطالعات و تحقیقات انجام شده در زمینه تولید انرژی الکتریکی با سیستم های خورشیدی شناور در دنیا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
افزایش چشمگیر تقاضای برق، کاهش سریع سوخت های فسیلی و همچنین نگرانی های زیست محیطی در سراسر جهان منجر به گسترش نیروگاه های خورشیدی در مقیاس وسیع شده است. سیستم خورشیدی شناور یک طراحی جدید برای نیروگاه های خورشیدی است. سیستم های خورشیدی شناور معمولا بر روی آبراهه های آب مانند دریاچه های طبیعی یا مخازن سدها نصب می شوند. این فن آوری از سال 2007 مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است. نیروگاه های خورشیدی شناور متوسط و بزرگ در چندین کشور مانند ژاپن، کره ی جنوبی، هند و ایالات متحده نصب شده اند. با توجه به مزایای نصب این سیستم ها از جمله کاهش تبخیر، استفاده از این سیستم ها در مناطق خشک و کم آب مانند کشور ما می تواند راه حلی برای کاهش بحران آب باشد. در این مقاله، به مرور مقالات انجام شده بر روی تولید انرژی این سیستم ها و کارایی آن ها پرداخته شده است. سپس، تاثیر استفاده از این سیستم بر روی کاهش تبخیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین بررسی مسائل اقتصادی این سیستم ها مورد مطالعه قرار گرفته است.نتایج بررسی مطالعات انجام شده نشان می دهد که بازدهی سیستم های خورشیدی شناور حدود 12 درصد بیش تر از سیستم های خورشیدی نصب شده بر روی زمین است. هم چنین این سیستم ها می توانند تا 90 درصد تبخیر سطحی آب را کاهش دهند.
زبان:
فارسی
صفحات:
131 تا 141
لینک کوتاه:
magiran.com/p1944365 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!