تاثیر پوشش پلی آکریل آمید بر ساختار نانو جاذب های مغناطیسی مبتنی بر نمک های سدیم مختلف برای جداسازی اورانیوم از پساب ها و بررسی رفتار جذبی با تغییر pH محلول

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این تحقیق، چهار نانوجاذب مغناطیسی Fe3O4 با استفاده از چهار نمک سدیم مختلف به روش سلووترمال سنتز و مشخصه یابی گردید. برای بررسی نقش پوشش های پلیمری بر روی میزان جذب جاذب ها، چهار نانوجاذب Fe3O4 سنتز شده به وسیله پلی اکریل آمید(Fe3O4@PAM) پوشش دهی شدند. نانوذرات سنتز شده به وسیله آنالیزهای FT-IR و XRDو SEM مشخصه یابی گردیدند. طیف XRD نمونه های مختلف Fe3O4@PAM نشان داد که نانوذرات Fe3O4@PAM ساختار کریستالی خود را حفظ می کنند. نتایج حاصل از آنالیز FT-IR برای نانوذرات Fe3O4 همخوانی خوبی با نمونه تجاری در دسترس داشت. همچنین نتایج FT-IR برای نانوذرات Fe3O4@PAM پوشش دهی این ذرات را تایید می کند. نانوذرات سنتز شده Fe3O4 و Fe3O4@PAM برای جذب اورانیوم از محلول تهیه شده، به کار گرفته شدند. در آزمایشات جذب تاثیر pHمورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصل با یکدیگر مقایسه گردیدند. pH تاثیر چشمگیری بر میزان جذب جاذبها دارد. در بین نانو ذرات Fe3O4 بیشترین میزان جذب مربوط به نانوذرات سنتز شده با استفاده از نمک سدیم کربنات در pH حدود 10 برابر mg/g 197، و برای نانوذرات Fe3O4@PAM مربوط به مخلوطی از نمکهای سدیم استات و تری سدیم سیترات در pH حدود 8 تا 9 برابر mg/g185 بوده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
11 تا 21
لینک کوتاه:
magiran.com/p1945379 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!