اصول مدیریتی آیت الله مهدوی کنی در کمیته انقلاب اسلامی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور برای تامین امنیت به عنوان مهمترین عامل حیاتی سیاسی، نیازمند بود نهادی را تشکیل دهد و با رهبری و مدیریت صحیح به بحران، آشوب و ناامنی خاتمه دهد. لذا رهبران انقلاب اسلامی نهاد خودجوش و مردمی به نام کمیته انقلاب اسلامی را تاسیس و ریاست آن را بر عهده آیت الله مهدوی کنی گذاردند. کسی می توانست، بحران های داخلی چندجابنه کشور از جمله گروهک ها، منافقین، ضدانقلاب، سلطنت طلبان و.. که هر روز در گوشه ای از کشور خرابی به عمل می آوردند را سامان دهد که بتواند با رهبری و مدیریت دقیق و به کارگیری نیروهای انقلابی با توطئه ها مقابله نماید. نگارندگان به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که اصول مدیریت آیت الله مهدوی کنی برای اداره کمیته انقلابی اسلامی در شرایط کاملا بحرانی کشور چه بوده است؟ برای پاسخ به این پرسش، ابتدا سوالات فرعی که شامل: نحوه ی برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت منابع انسانی، هدایت و کنترل ایشان به چه ترتیبی بوده است را با استفاده از روش تحلیل محتوا استخراج نمودند. که نتایج تحقیق نشان می دهد؛ آیت الله مهدوی کنی برای هدایت و رهبری کمیته دو رسالت عمده را برای خود مشخص کرده اند. اول با به کارگیری روش های درست مدیرتی در چهارچوب مبانی فقه اسلامی وظایفی که برای ایشان معین شده است را اجرا نماید و ثانیا از ظرفیت نهاد کمیته انقلاب اسلامی در جهت کادرسازی نیروهای انقلابی و مومن مبادرت ورزد.
زبان:
فارسی
صفحات:
113 تا 138
لینک کوتاه:
magiran.com/p1949769 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!