واکاوی راهبرد امنیت و آرامش از دیدگاه مقام معظم رهبری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

امنیت جزء جدایی ناپذیر در هر جامعه و راهبردهای امنیتی، مسیر رسیدن به آن است. تحلیل راهبردی سازمان ها در حوزه امنیت به ویژه نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه امری ضروری است. این مقاله با هدف واکاوی بیانات و دیدگاه های مقام معظم رهبری سعی دارد تحلیل راهبردی در حوزه امنیت جامعه از سوی ناجا را ارائه دهد.

روش

این پژوهش با روش تحلیل اسنادی از نوع تحلیل محتوای کیفی ساختار و تحلیل عام است که با استفاده نظام مند و منظم از داده های اسنادی و مطالب مرتبط با موضوع به کشف و طبقه بندی و ارزیابی داده ها پرداخته است. داده ها بر اساس متون مرتبط در کتابخانه ها، مراکز و سازمان های پژوهشی، سخنرانی های ثبت شده در پایگاه های داده های علمی، پایگاه های مرتبط با انتشارات آثار پژوهشی، آرشیوهای الکترونیکی مجلات و روزنامه ها، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ نشر و آثار مقام معظم رهبری و پایگاه موردمطالعه و بررسی قرار گرفته است.

یافته ها

نتایج داده ها دربرگیرنده اصول و مبانی زیربنای تفکر راهبردی مقام معظم رهبری و اهمیت و ضرورت امنیت، زمینه ها و شرایط بروز آن است.

نتیجه گیری

تفکر مقام معظم رهبری با چشم انداز تمدنی و اندیشه روبه جلو و پویای شیعی، امنیت را امری عینی، واقعی و ضروری می داند که منجر به سعادت جامعه می شود و جهاد برای آن عزت ملی را در بر خواهد داشت. برای تحقق آرامش و امنیت در جامعه باید به عوامل داخل و خارج از مرزهای کشور ازجمله رصد برنامه های دشمنان، هوشیاری نیروهای انقلابی و نخبگان، تقویت باور و ایمان، سبک زندگی اسلامی، قانونمندی و فساد ستیزی، تامین مادی و روانی زندگی افراد، وحدت درونی، حضور و همراهی اقشار مردم، پیشرفت های علمی، عدالت عمومی و استحکام سازمان ها و تشکیلات دفاعی و امنیتی توجه نمود.

زبان:
فارسی
صفحات:
33 تا 72
لینک کوتاه:
magiran.com/p1951591 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!