آنالیز آماری بیان آنتی ژن MAGE-A4 در سرطان های وابسته و پیش بینی عرضه آنتی ژن بامولکول HLA-B37 مبتنی بر روش های بیوانفورماتیکی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه وهدف
ایمونوتوکسین ها از جمله راهبردهای امیدوار کننده در درمان هدفمند سلول های سرطانی هستند که بامکانیسم اتصال اختصاصی به آنتی ژن های توموری عمل می کنند. لذا واکاوی این نوع از آنتی ژن ها و پایش ویژگی های ساختاری و عمکردی آن ها فراهم کننده بستری در ارتباط با توسعه این نوع از داروها می باشد، که در این تحقیق، مطالعه خانواده آنتی ژنی MAGE بر اساس آزمون های بیوانفورماتیکی در دستور کار قرار گرفته است. موادو
روش
در گام نخست، آنالیزآماری بیان آنتی ژن های خانواده MAGE در انواع سرطان ها با استفاده از برنامه SPSSانجام گرفت.بعدازتعیین MAGE-A4 به عنوان آنتی ژن برتر،براساس مرور منابع،اپی توپ های اتصالیMAGE-A4 با ایزوفرم های مختلف HLAشناسایی شد.سپس با استفاده از برنامه های BIMAS و SYFPEITHI اپی توپ های اتصالی گزارش شده در منابع تائیدشد.شاخص پایداری وایمونوژنسیتی اپی توپ ها به ترتیب با استفاده از برنامه های PROTPRAM وIEDB انجام شد. به منظورتعیین میل اتصالی وپایداری کمپلکس HLA-B37-peptide درشرایط شبه واقعی، نرم افزارهای اتوداک وینا وگرومکس 5.1 مورداستفاده قرارگرفت.
یافته ها
نتایج حاصل از این آزمون منجر به آشکارسازی میزان و گستره بیانی بالای MAGE-A4 در مقایسه باسایر اعضای این خانواده شد. همچنین پپتید VDELAHFLLمشتق شده ازMAGE-A4 با بالاترین میزان پایداری وایمونوژنسیتی مطلوب آشکارشد.ازسوی دیگر کمپلکسHLA-B37-VDELAHFLL با پایین ترین میزان نمودار RMSD به عنوان پایدارترین کمپلکس ارزیابی گردید. استنتاج:به طورکلی نتایج حاصل از این تحقیق نشان دادکه پپتید مورد نظر VDELAHFLL از آنتی ژن MAGE-A4 ممکن است در تولید آنتی بادی مونوکلونال وتوسعه واکسن در درمان مدرن سرطان مدنظرقرارگیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
74 تا 83
لینک کوتاه:
magiran.com/p1956550 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!