ارزیابی عملکرد و کیفیت خدمات از دیدگاه کارکنان بخش اورژانس بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
طرح تحول نظام سلامت ایران، با هدف ارتقای مشارکت مالی عادلانه، افزایش پاسخگویی و ارتقای سلامت، در سال 1393 اجرا شد. از آن جایی که بهبود وضعیت بخش های اورژانس از جمله اهداف این طرح به شمار می رود، لذا مطالعه حاضر با هدف ارزیابی عملکرد بخش اورژانس بیمارستان های متخب شهر تهران، پس از اجرای این طرح انجام شد.
روش کار
مطالعه توصیفی-تحلیلی حاضر در سال 1396 در بخش اورژانس سه بیمارستان دولتی شهر تهران انجام گرفت. در مجموع، تعداد 96 نفر از کارکنان شاغل در بخش اورژانس بیمارستان های برگزیده به روش تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از یک پرسشنامه 38 سوالی محقق ساخته، مبتنی بر اهداف طرح تحول نظام سلامت، استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS-19 و آمار توصیفی و آزمون آماری آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها
از دیدگاه کارکنان شاغل در بخش اورژانس، اگرچه تعداد بیماران مراجعه کننده پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش یافته، اما تعداد کارکنان بخش برای ارائه خدمات کافی نمی باشد. همچنین، طرح تحول نظام سلامت کیفیت، خدمات ارائه شده، کیفیت هتلینگ و تسهیلات و امکانات بخش را ارتقا داده است.
نتیجه گیری
نتایج بیانگر آن است که عملکرد و کیفیت خدمات پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران بهبود یافته است.

زبان:
فارسی
صفحات:
282 تا 289
لینک کوتاه:
magiran.com/p1976818 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!