مقایسه تطبیقی راهکارهای کاهنده دما در پوسته هموستاتیک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
توسعه محیط های مصنوع و افزایش بهره برداری از منابع انرژی موجب شده است تا ضرورت استفاده از روش های مختلف در بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان ها مورد توجه قرار گیرد. ایجاد پوسته ای ثانویه در اطراف بنا موجب می شود تا ساختمان در شرایط مطلوب تری نسبت به محیط اطراف قرار گیرد و میزان انرژی مصرفی آن برای تامین شرایط آسایش حرارتی فضای داخلی کاهش یابد. هموستازی به عنوان فرآیندی طبیعی که با برقراری تعادل میان راهکارها، موجب بهینه سازی مصرف انرژی می شود، به عنوان الگویی در طراحی این پوسته مورد توجه قرار گرفته است. انواع متفاوتی از پوسته های هوشمند در مرز میان بنا و محیط اطراف وجود دارند؛ نوعی از پوسته هوشمند که مبتنی بر اصل هموستازی طراحی می شود این توانایی را دارد که با سازگاری نسبت به تغییرات محیطی، تعادلی پایدار میان راهکارهای مختلف ایجاد کند و سلسله مراتب استفاده از آنها را در شرایط مختلف مشخص کند تا در نهایت، تامین شرایط آسایش حرارتی درون بنا با بازدهی بالاتری نسبت به پوسته های هوشمند متداول تامین شود. در این تحقیق حدود نوسان مطلوب دما در پوسته هموستاتیک، تعیین و راهکارهایی از یک سیستم هموستاز طبیعی اقتباس و در طراحی پوسته مورد نظر به کار گرفته شده است. هدف از این تحقیق، قیاس میزان بازدهی راهکارهای مختلف کاهنده دما در شرایط متفاوت محیطی است که بر این اساس، راهکار بهینه مشخص می شود. بدین منظور مدولی از پوسته هموستاتیک ساخته می شود و در شرایط آزمایشگاهی، رفتار پوسته مورد ارزیابی قرار می گیرد و ارتباط رفتاری آن با نوسان دما بررسی می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
2023 تا 2029
لینک کوتاه:
magiran.com/p1981678 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!