مروری بر اقدامات ایمنی جهت کاهش تصادفات دوچرخه سواران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
دوچرخه سواری از سال ها پیش به عنوان یک شیوه حمل نقل مطرح بوده و امروزه نیز به عنوان یک انتخاب مناسب در جهت افزایش سلامتی افراد و کاهش ترافیک در نظر گرفته می شود. استفاده از دوچرخه در سال های اخیر با نرخ قابل توجهی افزایش یافته است و حتی در بعضی کشورهای اروپایی سهم قابل توجهی از سفرهای روزانه را در بر می گیرد. فراهم شدن ایمنی دوچرخه سواران را می توان مهم ترین علت در استفاده از آن ها برای سفرهای روزانه در نظر گرفت. در سال های اخیر تحقیقات زیادی در رابطه با ایمنی دوچرخه سواران صورت گرفته و تاکید بر آن بوده است که بسیاری از مشکلات بدون همکاری سه بخش مهندسی ، آموزش و اعمال قانون قابل برطرف شدن نمی باشد. بنابراین قشرهای مختلف جامعه همچون برنامه ریزان ، مهندسان ، قانون گذاران ، مربیان و شهروندان باید مشارکت لازم را به عمل آورده تا مشکلات مربوطه با همکاری فی مابین حل شود. با این وجود کاهش تعداد و شدت جراحات در تصادفات دوچرخه سواران مستلزم ارائه راهکارهایی است که متناظر با عوامل ایجاد کننده تصادف است. در این مقاله با مرور مطالعاتی که در این حوزه صورت پذیرفته اقداماتی ارائه می گردد که به واسطه به کارگیری آن ها می توان بخش قابل توجهی از تصادفات شامل دوچرخه سواران را کاهش داد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 12
لینک کوتاه:
magiran.com/p1984918 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!