بررسی تاثیر روش چند رسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
اختلال یادگیری از اختلال های روان پزشکی بسیار مهم در کودکان است که به دلیل آثار عمیق آن بر فعالیت های تحصیلی دانش آموزان، به آن بسیار توجه شده است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه تاثیر روش چندرسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی بود.
روش بررسی
این مطالعه به شیوه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش انجام شد. جامعه آماری شامل صد دانش آموز با اختلال یادگیری ریاضی در پایه سوم ابتدایی شهر همدان و سال تحصیلی 1393-1394 بود که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای 30 دانش آموز انتخاب شدند. پانزده نفر در گروه آزمایش و پانزده نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. هر دو گروه در پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون ایران کی مت ارزیابی شدند. گروه آزمایش با استفاده از روش چندرسانه ای آموزشی میشا و کوشا به مدت دوازده جلسه تحت آموزش قرار گرفت.
یافته ها
نتایج آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که میانگین پس آزمون گروه آزمایش در شمارش اعداد به 0٫40 در مقابل 1٫40 گروه کنترل (0٫010=p)، در جمع اعداد میانگین گروه آزمایش به 0٫67 در مقابل 1٫97 گروه کنترل (0٫013= p)، در تفریق اعداد میانگین گروه آزمایش به 0٫67 در مقابل 2٫73 گروه کنترل (0٫001<p) و در ضرب اعداد میانگین گروه آزمایش به 1٫20 در مقابل 1٫32 گروه کنترل، (0٫004=p)، کاهش پیدا کرده است.
نتیجه گیری
استفاده از روش چندرسانه ای آموزشی میشا و کوشا در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دارای اختلال ریاضی تاثیر مثبتی داشته است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
75
لینک کوتاه:
magiran.com/p1993377 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!