شناسایی سریع ایزوله های انتروکوکوس فکالیس با استفاده از واکنش زنجیره ای پلی مراز(PCR)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف
انتروکوکوس فکالیس به عنوان یک پاتوژن مهم در عفونت های بیمارستانی مطرح می باشد. شناسایی سریع انتروکوکوس فکالیس در عفونت های خطرناک به خصوص در افراد با نقص ایمنی مسئله مهمی به شمار می رود. هدف از انجام این مطالعه بررسی کارایی ژن ef0737 در شناسایی ایزوله های انتروکوکوس فکالیس و گونه های مشابه شامل انتروکوکوس فیسیوم و استافیلوکوکوس اورئوس می باشد.
مواد و روش ها
در این مطالعه مقطعی 150 ایزوله بالینی شامل 50 ایزوله انتروکوکوس فکالیس ، 50 ایزوله انتروکوکوس فیسیوم و 50 ایزوله استافیلوکوکوس اورئوس از منابع مختلف عفونت جمع آوری شد. طراحی پرایمر با استفاده از توالی ژن ef0737 انجام شد و همه ایزوله ها از نظر حضور ژنef0737 با استفاده از روش واکنش زنجیره ای پلی مراز (PCR) مورد بررسی قرار گرفتند. حساسیت PCR بر اساس ایزوله های بالینی انتروکوکوس فکالیس و اختصاصیت پرایمرها بر اساس ایزوله های غیر انتروکوکوس فکالیس شامل 50 ایزوله انتروکوکوس فیسیوم و 50 ایزوله استافیلوکوکوس اورئوس بررسی شد.
یافته ها
در این مطالعه از مجموع 150 ایزوله بالینی (50 ایزوله انتروکوکوس فکالیس، 50 ایزوله انتروکوکوس فیسیوم و 50 ایزوله استافیلوکوکوس اورئوس) همه ایزوله های انتروکوکوس فکالیس از نظر حضور ژن ef0737 مثبت و حساسیت تست 100% محاسبه شد. همچنین ایزوله های انتروکوکوس فیسیوم و استافیلوکوکوس اورئوس همگی از نظر حضور ژن ef0737 منفی شدند که نشانگر اختصاصیت پرایمرها بود.
نتیجه گیری
PCR بر اساس نتایج این مطالعه یک روش حساس و کاربردی در شناسایی سریع انتروکوکوس فکالیس به خصوص در بیماران با شرایط بحرانی می باشد. شناسایی ژن حفاظت شده ef0737 در نمونه های بالینی احتمالا منجر به تشخیص سریع عفونت ناشی از انتروکوکوس فکالیس می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
105 تا 110
لینک کوتاه:
magiran.com/p2000848 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!