بررسی میزان وعلل کسورات صورت حساب های پرونده های بیماران بستری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل سه ماهه اول 1397

پیام:
چکیده:
مقدمه
بخش اعظمی از درآمدهای اختصاصی بیمارستان ها از طریق عقد قرارداد با شرکت های بیمه ای و ارائه خدمات به افراد بیمه شده تامین می گردد. همه ساله مبالغ قابل توجهی از درآمدهای بیمارستان ها ومراکزآموزشی درمانی به عنوان کسورات کسر می گردند. کاهش کسورات بیمارستانی  برای اداره کردن بیمارستان نه تنها لازم، بلکه ضروری به نظر می رسد. لذا هدف از این پژوهش بررسی میزان و علل کسورات صورت حساب های پرونده های بستری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) زابل است.
مواد و روش ها
این مطالعه در سال 1397 به روش توصیفی-مقطعی است. نمونه گیری از نوع سرشماری بود و کلیه پرونده های بیماران بستری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) در سه ماهه اول 1397 مورد بررسی قرار گرفت. داده ها ازطریق چک لیست جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS 23 انجام گرفت.
نتایج
بیشترین مقدار کسورات مربوط به لوازم مصرفی و دومین کسورات مربوط به حق العمل جراح، متخصص بیهوشی می باشد. همچنین کمترین مقدار کسورات مربوط به هزینه های سونوگرافی و CT.Scan بود.
بحث و نتیجه گیری
می توان برای کاهش دادن به کسورات پرونده ها کارهایی از قبیل ملزم نمودن پزشکان به رعایت کدهای جراحی و بیهوشی، تهیه و تصویب تعرفه مشخص و واحد در مورد دارو و لوازم مصرفی پزشکی، نظارت روی افراد، آموزش افراد در صحیح وارد کردن اطلاعات پرونده های بیماران انجام داد و سازمان های بیمه با مشخص کردن موارد تحت پوشش بیمه می توانند مقدار کسورات را کاهش دهند.
زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 42
لینک کوتاه:
magiran.com/p2002644 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!