شناسایی و رتبه بندی استانداردهای ارزیابی ریسک بیمه مسئولیت آتش سوزی در مشاغل و حرفه ها با تکنیک FAHP (مطالعه موردی: بیمه ایران استان قزوین)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف اصلی این مطالعه بررسی استانداردهای ارزیابی ریسک برای بیمه مسئولیت آتش‎سوزی در مشاغل و حرفه ها بیمه ایران استان قزوین است. مطالعه حاضر به لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی است که روش گردآوری اطلاعات در آن میدانی و کتابخانه‏ای و ابزار گردآوری اطلاعات در آن پرسشنامه مححق ساخته می باشد. جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان بیمه ایران استان قزوین است. تجزیه و از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) و نرم افزار  Excel جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است . نتایج نشان داد که معیارهای مدیریت ریسک، مایعات قابل اشتغال و تجهیزات ایمنی به ترتیب با اوزان 254/0، 204/0 و 203/0 در اولویت اول تا سوم قرار دارند و به ترتیب سایر رتبه بندی های شاخص ها طبق جدول 17 آورده شده اند. با توجه به نتایج به دست آمده می‏توان تمهیدات مناسبی را نظیر طراحی و نصب سیستم های اعلام و اطفای حریق، آموزش مستمر افراد در این خصوص مدنظر قرار داد. همچنین، به هنگام صدور بیمه‎نامه می توان سقفی برای تعهدنامه بیمه را در نظرگرفت تا اطلاعات کاملی از بیمه‎گذار دریافت کرد. سقف تعهد بیمه گر در بیمه‎نامه باید مساوی و یا کمتر از میزان و نوع خسارت برآورده شده باشد تا توازن در پذیرش ریسک و دریافت حق بیمه وجود داشته باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 68
لینک کوتاه:
magiran.com/p2005175 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!