بررسی نقش جهت گیری کارآفرینی سبز در افزایش عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران

پیام:
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر تحلیل نقش جهت گیری کارآفرینی سبز در جهت افزایش عملکرد سازمان جهاد کشاورزی می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، در گروه تحقیقات کاربردی قرار گرفته و از جهت روش، تحقیق توصیفی و در زمره ی تحقیقات پیمایش و همبستگی قرار می گیرد. در این پژوهش کارآفرینی سبز به عنوان متغیر مستقل و عملکرد سازمانی به عنوان متغیر وابسته می باشد. جامعه آماری در این پژوهش شامل مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران می باشد. حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به دست آمد که تعداد 89 نفر به صورت تصادفی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد که پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی پرسشنامه با استفاده از روایی همگرا و روایی محتوا با استفاده از نظر متخصصان آشنا به موضوع پژوهش مورد تائید قرار گرفت. همچنین، برای تعیین همبستگی و تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS22 و AMOS22 استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که کارآفرینی سبز تاثیر معنی داری بر عملکرد سازمانی دارد و مدیران می توانند با توجه به ابعاد کارآفرینی سبز و نهادینه کردن آن در سازمان، گام مفیدی برای توسعه ی فعالیت های محیط زیستی بردارند. بر اساس یافته ها پیشنهاد می گردد برنامه های آموزشی مناسب به منظور افزایش آگاهی و ایجاد نگرش مثبت نسبت به محصولات سبز در میان شهروندان اجرا شود. ایجاد نگرش مثبت می تواند منجر به خرید محصولات سبز شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 54
لینک کوتاه:
magiran.com/p2006653 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!