مقایسه تاثیر تمرینات ذهنی و مهارتی بر عملکرد تیراندازی با تفنگ بادی (مورد مطالعه دانشجویان دانشکده علوم و فنون مرزی دانشگاه علوم انتظامی امین)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
کیفیت مهارت تیراندازی کارکنان همواره مورد فرماندهان و مدیران و یکی از چالش های مهم در فرماندهی مرزبانی ناجا است هدف از این پژوهش مقایسه تاثیر تمرینات ذهنی و مهارتی بر عملکرد تیراندازی با تفنگ بادی دانشجویان دانشکده علوم و فنون مرزی دانشکده علوم و فنون دانشگاه علوم انتظامی امین می باشد.
روش
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا، از نوع آزمایشگاهی می باشد. جامعه آماری شامل دانشجویان ترم اول دانشکده علوم و فنون مرز دانشگاه علوم انتظامی امین بودند که با روش نمونه گیری تصادفی ساده 20 نفر به عنوان نمونه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه تمرین و آموزش دسته بندی شدند. برای جمع آوری اطلاعات از یک پروتکل تمرینی متناسب با تحقیق استفاده شده است که در آن علاوه بر رضایت نامه و پرسش نامه مشخصات فردی، ارزیابی توانایی آزمودنی ها در تصویرسازی حرکتی از پرسش نامه تجدید نظرشده هال و مارتین(1997) و جدول ثبت امتیازات برای دو مرحله پیش و پس از آزمون استفاده شده است. روایی پرسشنامه توسط اساتید و متخصصان مورد تایید قرار گرفت و برای تعیین پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ 78./محاسبه گردید .جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل t زوجی برای مقایسه امتیازات مرحله پیش آزمون گروه های تمرینی و کنترل واز روش t مستقل و همبستگی پیرسون استفاده شده است.
 یافته ها و نتایج
نتایج و یافته های پژوهش نشان داد که ، تمرینات ذهنی ، مهارتی، تمرینات ذهنی تنفسی ، تمرینات ذهنی نشانه روی و تمرینات ذهنی حالت گیری بر عملکرد تیراندازی دانشجویان تاثیر مثبت و معنی داری داشته و بین تمرینات ذهنی و مهارتی همبستگی مثبت و معنا داری وجود دارد . همچنین تمرینات مهارتی در مراحل اولیه یادگیری و تمرینات ذهنی در مراحل پیشرفته یادگیری بیشترین تاثیر را بر عملکرد یادگیری دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
69 تا 92
لینک کوتاه:
magiran.com/p2007787 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!