کیفیت زندگی کارکنان اداری بیمارستان های دولتی شرق گیلان

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
هدف این پژوهش بررسی نقش رضایت از سیاست های اوقات فراغت سازمان در تاثیر تعارض کار-اوقات فراغت بر کیفیت زندگی کارکنان اداری بیمارستان های دولتی شرق گیلان است. .در همین راستا هفت بیمارستان دولتی شرق گیلان به عنوان نمونه انتخاب گردید.
روش شناسی
 روش پژوهش پیمایشی بوده که اطلاعات از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و برای تجزیه و تحلیل از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار 20 Spss و 22 Amos  استفاده شده است. سطح معنی داری 0/05 در نظر گرفته شد. جامعه آماری این پژوهش کارکنان اداری بیمارستان های دولتی در شرق گیلان می باشد که تعداد جامعه آماری این تحقیق 247نفر بود، برای نمونه گیری از روش نمونه گیری در دسترس بر حسب جنسیت از زن و مرد استفاده شد، پرسشنامه ها بین کارکنان توزیع گردید.
یافته ها و نتیجه گیری
  نتایج نشان داد که بین تعارض کار- اوقات فراغت و رضایت شغلی کارکنان و نیز تعارض کار- اوقات فراغت و رضایت از اوقات فراغت آنان رابطه منفی و معناداری و همچنین بین رضایت از سیاست های اوقات فراغت و رضایت شغلی و نیز بین رضایت از سیاست های اوقات فراغت و رضایت از اوقات فراغت آنان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. متغیر تعدیل گر ویژگی های محیطی که شامل رضایت از سیاست های اوقات فراغت سازمان است نیز مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ضریب معناداری و ضریب مسیر مشخص گردید که رضایت از سیاست های سازمان تاثیرکاهشی برشدت رابطه بین تعارض کار- اوقات فراغت و رضایت شغلی و رضایت از اوقات فراغت کارکنان دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
34 تا 56
لینک کوتاه:
magiran.com/p2018464 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!