ارزیابی و رتبه بندی اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی خدمات در صنعت پخش ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
پژوهش حاضر بررسی میزان اهمیت هر یک از عناصر آمیخته بازار یابی خدمات (8P) در صنعت پخش کشور و رتبه بندی هریک از عناصر با توجه به اهمیت و میانگین بدست آمده میباشد.
روش شناسی
 تحقیق حاضر ازنظر طبقه بندی تحقیقات با توجه به اهداف آنها، در زمره تحقیقات با ماهیت توصیفی قرار دارد. جامعه آماری این تحقیق پرسنل فروش و مدیران ارشد شرکت های پخش سراسری بوده که طبق اطلاعات تهیه شده از انجمن پخش کشور در مجموع 1100 نفر می باشند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 162 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. در مجموع با مصاحبه و نظر خواهی با چند تن از مدیران ارشد صنعت پخش و اساتید دانشگاه برای هر یک از عناصر (8P) آیتم هایی شناسایی گردید که به طور کل تعداد 34 آیتم را تشکیل داد و در غالب یک پرسشنامه در اختیار جامعه نمونه آماری قرار گرفت. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS مورد ارزیابی قرار گرفت و هر آیتم با استفاده از فرمول شاخص های پر اهمیت صنعت امتیاز دهی گردید و با استفاده از آزمون فریدمن عناصر (8P) رتبه بندی گردید.
یافته ها
 پیرو واکاوی داده ها میزان اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی خدمات در صنعت پخش کشور بررسی گردید و عنصر محصول با میانگین 88/3 از نظر اهمیت رتبه اول و عنصر بهروری و کیفیت با میانگین 25/3 از نظر اهمیت در رتبه آخر قرار گرفتند.
نتیجه گیری
فعالان صنعت پخش می توانند با توجه به نتایج پژوهش فوق از عناصر آمیخته بازاریابی برای تعیین استراتژی های بازاریابی سازمان استفاده نموده وبا توجه به رتبه بندی انجام شده میزان اهمیت هر کدام از عناصر را در ایجاد استراتژی های خود مدنظر قرار دهند.
زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 74
لینک کوتاه:
magiran.com/p2018465 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!