ارزیابی تاثیر گردشگری در توسعه اقتصادی شهر تهران

پیام:
چکیده:
توسعه صنعت گردشگری و بهره گیری از ظرفیت های آن یکی از گام های مهم در راستای رونق اقتصادی به شمار می آید. در این میان توجه جدی و هدفمند به گردشگری شهری به ویژه در کلانشهرهایی مثل تهران که از ظرفیت های بالایی در این زمینه برخوردار هستند می تواند به رونق اقتصادی شهر و افزایش درآمد برای بخش های دولتی و خصوصی و ارتقاء سطح معیشتی شهروندان منجر شود. برای دستیابی به این هدف ارزیابی شرایط فعلی و شناخت چالش های پیش رو اجتناب ناپذیر است. هدف این پژوهش تحلیل و ارزیابی تاثیر گردشگری در توسعه اقتصادی شهر تهران است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش انجام پژوهش، توصیفی- استنباطی بوده و گردآوری داده ها با استفاده از روش کتابخانه ای و پرسشنامه صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش شهروندان ساکن در شهر تهران می باشند که پرسشنامه ای محقق ساخته بین آنها توزیع و جمع آوری شده است. با بهره گیری از فرمول کوکران تعداد افراد جامعه آماری 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و تجزیه و تحلیل داده ها و به کارگیری آزمون های آماری با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. براساس نتایج، رشد گردشگری و منابع درآمدی حاصل از این صنعت می تواند یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی و پایداری درآمدی شهر تهران باشد. همچنین توسعه صنعت گردشگری متاثر از عواملی نظیر زیرساخت ها و تسهیلات، اطلاع رسانی و تبلیغات می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
214 تا 230
لینک کوتاه:
magiran.com/p2022657 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!