پدیدارشناسی دیدگاه دانشجویان دانشکده کشاورزی نسبت به کارآفرینی (مورد مطالعه: دانشکده کشاورزی بوعلی سینا)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش، بررسی تصور یا دیدگاه دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا از کارآفرینی است. در این پژوهش از روش تحقیق کیفی از نوع پدیده شناسی توصیفی استفاده خواهد شد. جامعه پژوهش شامل کلیه دانشجویان کشاورزی دانشکده دانشگاه بوعلی سینا بوده است. نمونه گیری به روش مبتنی بر هدف و با استفاده از روش تصادفی هدفمند بود. جمع آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه عمیق انجام گردید. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش تحلیل داده ها بر حسب میزان تکرار موضوعات استفاده شده و یافته های به دست آمده شامل بررسی دیدگاه های دانشجویان در خصوص کارآفرینی می باشد. روایی یافته ها با روش های تطبیق توسط اعضاء و بررسی همکار تضمین شده، اعتبارپذیری تحقیق، از طریق هم خوانی و سازگاری بین واقعیت های مورد نظر شرکت کنندگان و یافته های پژوهش، انتقال پذیری، به وسیله توصیف و تشریح کامل شرایط و زمینه های محیطی، ارائه جزییات کامل از فرایند پژوهش و تامین پایگاهی از اطلاعات جهت قضاوت و تصمیم گیری، قابلیت اطمینان، از شیوه توصیف و تشریح دقیق شرایط، پدیده ها و زمینه در حال تغییر، تهیه مسیر ردیابی و حسابرسی، ارائه جزئیات گردآوری و تحلیل داده ها و تاییدپذیری توسط تایید توسط همتایان، منطق رسیدن به استنتاج ها و تفسیرها از داده ها انجام گردید. استنباط دانشجویان از کارآفرینی، مشتمل بر، ایجاد زمینه ها و فرصت های شغلی توسط افراد خلاق؛ نوآوری، خلاقیت و ریسک پذیری و شناسایی و به کارگیری فرصت های بالقوه و استفاده کارا و اثربخش از منابع بود. عوامل تاثیرگذار بر دیدگاه و نگرش دانشجویان دانشکده کشاورزی در زمینه کارآفرینی، شامل، بازدید از بنگاه های کسب و کار کارآفرینانه؛ برقراری ارتباط با مراکز رشد و کارآفرینی؛ حمایت ها و مشوق‏ها؛ ایجاد فرهنگ کارآفرینی در جامعه به ویژه جوامع علمی کشور باشد. تاثیر نوع دیدگاه و تصور دانشجویان از کارآفرینی بر توسعه یا عدم گسترش کارآفرینی، همانا، وجود این اندیشه غلبه داشت که تصور و دیدگاه مثبت موجب توسعه خواهد شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
91 تا 104
لینک کوتاه:
magiran.com/p2022869 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!