پایگاه های داده سلول های زایای ملی و بین المللی

پیام:
چکیده:
هدف

تغییر جهانی اقلیم و افزایش روزافزون جمعیت انسانی سیستم تولید غذای جهان را به چالش کشیده است.

هدف

تغییر جهانی اقلیم و افزایش روزافزون جمعیت انسانی نظام تولید غذای جهان را به چالش کشیده است ژرم پلاسم گیاهی از منظر اهدافی چون به نژادی گیاهی، محافظت و نگهداری از تنوع زیستی در صنعت غذا و کشاورزی بسیار ارزشمند هستند.

روش شناسی پژوهش

این پژوهش از نوع مروری است و تمام پایگاه های داده بین المللی و چند پایگاه داده ملی مهم و روش دسترسی به این درگاه ها و سپس بانک های ژن و سفارش مواد گیاهی متنوع را فراهم کرده است.

یافته ها

موسسات بانک ژن گیاهی در سراسر دنیا تنوع زیستی موجود را نگهداری می کنند و پایگاه های داده راه ارتباطی کاربران با بانک های ژن در سطح ملی و بین المللی هستند. هدف اصلی طراحی این پایگاه ها، تسهیل برقراری ارتباط در این نظام می باشد. تقریبا تمام این نظام های درون خطی، تنها اطلاعات شناسایی اولیه مواد گیاهی (داده های پاسپورتی) را فراهم می کنند و شامل اطلاعات در تمام زمینه های داده استاندارد بین المللی (توصیفگرهای پاسپورت چند منظوره) نیستند. این درگاه ها فرصت هایی را فراهم می کنند تا ضمن تقویت و پیوند نظام های موجود، اتصال نظام های جدید را تسهیل و اطلاعات محدود موجود در نظام های فعلی را نیز افزایش می دهند. این پروتال ها گسترش و تبدیل انواع داده ها به داده های فنوتیپیک (تشخیص و ارزیابی)، اطلاعات محیط زیستی و فضایی و در صورت امکان اطلاعات ژنتیکی و همچنین دسترسی واقعی به عملکرد مورد انتظار را نیز فراهم می کنند.

نتیجه گیری

در حال حاضر درگاه های بین المللی برای گذر از نظام های جستجوی محدود (ایالتی و یا ملی) و ارائه راه حل های یکپارچه و ساختاریافته در دسترس و دائم در حال توسعه هستند و برخی از این بانک های ژنی سرویس های رایگان برای محققان فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که تنوع منحصربه فرد به طور موثر و کارآمد در دسترس برای استفاده محققان قرار می گیرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p2028653 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!