تاثیر چالش های درون سازمانی مدیریت انتظامی در تامین امنیت عمومی گردشگران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

امنیت عمومی ناظر بر امنیت شهروندان در شبکه تعاملات فرد، دولت، جامعه و با ماموریت های سازمان پلیس در ارتباط مستقیم است. ماموریت اساسی پلیس در رابطه با نظم و امنیت عمومی است که درواقع، امنیت عمومی دربرگیرنده امنیت تمامی افراد و انسان هایی است که دریک کشور و در یک مرز جغرافیایی خاص زندگی می کنند. لذا این پژوهش با هدف بررسی تاثیر چالش های درون سازمانی مدیریت انتظامی بر تامین امنیت عمومی گردشگران در سال 1396 اجرا شده است.

روش

این پژوهش ازنظر نوع، کاربردی و ازنظر روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی فرماندهان، جانشینان و کارکنان انتظامی شهرستان بابلسر به تعداد 150 نفر است که به روش تمام‎شمار انتخاب شده اند. روش گردآوری داده ها، پیمایشی و ابزار آن، پرسشنامه محقق‎ساخته بوده که روایی آن از طریق خبرگان و صاحب نظران و پایائی آن به وسیله ضریب آلفای کرونباخ (862/.) به دست آمد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون تحلیل رگرسیون خطی استفاده شد.

یافته ها

یافته های تحقیق نشان داد که چالش های درون سازمانی مدیریت انتظامی شامل عوامل انسانی، عوامل تجهیزات فیزیکی و عوامل زمینه ای با توجه به سطح معناداری (sig=0/000) که کمتر از 0/05 است و ضریب بتا به دست آمده که به ترتیب فرضیه ها 0/261،0/259 و 0/207 محاسبه شده است، بیانگر آن است که چالش های درون سازمانی مدیریت انتظامی پلیس بر تامین امنیت عمومی گردشگران، تاثیر معناداری دارد.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه فرضیه اصلی تحقیق، یعنی تاثیرگذاری عوامل درون‎سازمانی مدیریت انتظامی بر امنیت عمومی گردشگران با ضریب تعیین 0/786 تایید شده، لذا مدیریت انتظامی می تواند با برنامه ریزی و ارتقاء شاخص های موردمطالعه در سه بعد عوامل انسانی، عوامل فیزیکی و عوامل زمینه ای امنیت عمومی گردشگران را در شهرستان بابلسر بهبود بخشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
163 تا 184
لینک کوتاه:
magiran.com/p2030662 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!