آموزش ترکیبی؛ یادگیری ترکیبی؛ سبک های یادگیری؛ هوشهای چندگانه گاردنر

نویسنده:
پیام:
چکیده:

این پژوهش با هدف مطالعه تطبیقی سبک های یادگیری و ارتباظ آن با رضایت مندی تحصیلی در دانشجویان دو گروه الکترونیک و عادی انجام پذیرفته است.روش پژوهش از نوع پژوهش های توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان دختر و پسر کارشناسی ارشد دوره های الکترونیکی (مجازی) و عادی (سنتی) رشته های علوم انسانی و فنی مهندسی و علوم پایه دانشگاه پیام نور اصفهان شامل1400 دانشجوی دوره الکترونیکی و 1600 دانشجودر دوره های عادی در سال 1395-1396 بوده که با استفاده از فرمون کوکران تعداد دانشجویان دوره های عادی 310 دانشجو .و حجم نمونه دانشجویان دوره های الکترونیکی 302 که در کل 612 تعیین گردید. حجم نمونه با روش نمونه گیری نمونه تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (1999) و پرسشنامه رضایت تحصیلی بحرانی و جوکار (1378) استفاده گردید. هم در گروه عادی و هم گروه الکترونیکی بین سبک های یادگیری (همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده) و رضایتمندی رابطه معناداری وجود دارد . نتایج نشان داد که در دوره های عادی سبک همگرا، سبک واگرا جذب کنندهو انطباق یابنده دارای بیشترین رابطه را با رضایت تحصیلی را دارند. در دوره های الکترونیکی سبک واگرا، جذب کننده، انطباق یابنده و همگرا دارای بیشترین ارتباط با رضایت تحصیلی هستند. بررسی وضعیت سبک های یادگیری در گروه الکترونیکی نشان داد که سبک یادگیری همگرا با (14/57%) کمترین فراوانی، واگرا با (30/79%) بیشترین فراوانی ، سبک جذب کننده با (28/14%) و انطباق یابنده با 8(26/49%) فراوانی می باشند .بر رسی وضعیت سبک های یادگیری در گروه عادی سبک های همگرا و انطباق یابنده دارای کمترین فراوانی است و سبک یادگیری جذب کننده بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داد. ازنظر ستجش کیفیت دردوره های عادی بیشتر دانشجویان دارای عدم رضایت تحصیلی بودند و در مقابل در گروه الکترونیکی بیشتر دارای رضایت تحصیلی بودند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
49 تا 60
لینک کوتاه:
magiran.com/p2030916 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!